جراحت 2 هندی در مرز ارمنستان به با تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان

کد خبر: 1227409

وزارت دفاع ارمنستان از جراحت 2 شهروند هندی به دنبال تیراندازی یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به مناطق مرزی خود خبر داد.

جراحت 2 هندی در مرز ارمنستان به با تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان از تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان به یک کارخانه صنعتی این کشور در مناطق مرزی و  جراحت ۲ شهروند هندی شاغل در این مکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» وزارت دفاع ارمنستان ادعا کرد که ۲ کارگر خارجی روز چهارشنبه بر اثر تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجانی به یک کارخانه ریخته گری در حال ساخت در روستای «یراشخ» در استان «آرارات» در ارمنستان مجروح شدند. این کارخانه سرمایه گذاری مشترک ارمنستان و آمریکا  با هزینه ۷۰ میلیون دلار است.

بر اساس این گزارش، یراسخ در مجاورت منطقه «نخجوان» در جمهوری آذربایجان قرار دارد .این دو کارگر هندی مجروح توسط تیم‌های امدادی بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند و تحت درمان قرار گرفتند.  

این وزارتخانه ادعاهای وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه نیروهای ارمنستانی ابتدا به مواضع نظامی این کشور در این منطقه تیراندازی کردند را رد کرده است.

«ادمون ماروکیان» از دیپلمات‌های بلندپایه ارمنستان در واکنش به این حادثه در توییتی نوشت: «ما منتظر محکومیت صریح این تجاوز هستیم. ارمنستان از شرکای بین‌المللی انتظار دارد که آشکارا آخرین تجاوز جمهوری آذربایجان به اراضی ارمنستان که طی آن دو شهروند خارجی زخمی شدند را محکوم کنند.»

 به دنبال این حادثه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعای ارمنستان را رد کرد. به گزارش خبرگزاری «آذرتاج »به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، از ساعت ۱۰ به وقت محلی،  یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان  با استفاده از سلاح های مختلف بار دیگر مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در شهرک «حیدرآباد» را موردحمله قرار دادند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از اقدامات تلافی جویانه یگان‌های خود خبر داد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است. این جنگ‌ها به ویژه نبرد دوم قره باغ بر منطقه قفقاز اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است.در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان  روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای از نیروهای مسلح ارمنستان خواست به سرعت از خاک جمهوری آذربایجان خارج شوند/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها