تحولات فلسطین /هشدار فتح /انتقاد وزیر صهیونیستی به نصایح سایر کشورها

کد خبر: 1228579

وزیر دارایی رژیم موقت صهیونیستی گفت که در زمینه شهرک‌سازی به نصایح سایر کشورها توجهی نمی‌کنند، بلکه این روند با قدرت ادامه خواهد داشت.

تحولات فلسطین /هشدار فتح /انتقاد وزیر صهیونیستی به نصایح سایر کشورها

وزیر دارایی رژیم موقت صهیونیستی گفت که در زمینه شهرک‌سازی به نصایح سایر کشورها توجهی نمی‌کنند، بلکه این روند با قدرت ادامه خواهد داشت.

«بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی تندروی رژیم موقت صهیونیستی امروز سه‌شنبه بر خلاف ادعاهای قبلی این رژیم مبنی بر توقف روند شهرکسازی، بر ادامه احداث شهرکهای جدید تأکید کرد.

مسئولان صهیونیستی چندی پیش، در اردن و مصر نشستهایی با تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار و ادعا کردند که در صورت توقف حملات نیروهای مقاومت، روند شهرکسازی را هم متوقف خواهند کرد، ولی بر خلاف این ادعا، ثدور مجوز برای احداث شهرک در فلسطین اشغالی کاهش یافته است.

پایگاه خبری «سبق-۲۴» گزارش داد، اسموتریچ  در یک نشست درون حزبی گفت که رژیم صهیونیستی همچنان به ساخت شهرک ادامه خواهد داد و در این زمینه، پند و اندرزهای اخلاقی را از سایر کشورها نمی‌پذیرد.

وی همچنین این سؤال را مطرح کرد که  آیا کسی هست که فکر کند رژیم صهیونیستی مانند یکی از ایالتهای آمریکا اداره می‌شود؟. اظهارات این وزیر صهیونیست در واکنش به گفته‌های آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بود.

گوترش تل‌آویو را تشویق کرد تا «تصمیمهای نگران‌کننده درباره فعالیتهای مربوط به شهرکسازی در کرانه باختری را متوقف کند». آمریکا هم علیرغم حمایت پشت پرده از شهرک‌سازی، به صورت ظاهری مدعی شده بود که از شهرکسازیهای جدید صهیونیستها، «منزجر» شده است.

کابینه صهیونیستی یکشنبه گذشته طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، روند صدور مجوز ساخت در شهرکهای صهیونیستی واقع در کرانه باختری کوتاهتر می‌شود. صهیونیستها گفته بودند که دیگر شهرکسازی را گسترش نخواهند داد.

بر خلاف روال گذشته، برای صدور مجوز ساخت در شهرکهای کرانه باختری، دیگر نیازی به کسب اجازه در سطح سیاسی این رژیم نیست و این مسئله باعث افزایش اشغالگری در این منطقه از فلسطین اشغالی خواهد شد.

صهیونیستها برای احداث شهرکهای جدید دیگر نیاز ندارند موافقت نخست وزیر یا وزیر جنگ را کسب کنند؛ چرا که پیش از این، موافقت با طرحهای ساخت‌وسازی نیازمند برگزاری چندین نشست بوده است.

برخی از مسئولان صهیونیست هم گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد. آمریکاییها هم در مسئله فلسطین، با در پیش گرفتن سیاست یک و بام دو هوا، در پشت تریبونها گسترش اشغالگری و شهرکسازی اسرائیلیها را محکوم می‌کنند، ولی در پشت پرده، به شدت حامی طرحهای اشغالگرانه صهیونیستها هستند./فارس

 هشدار فتح درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

یک مسئول ارشد جنبش فتح درباره احتمال اجرای عملیات گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود العالول» معاون رئیس جنبش فتح گفت که افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات «السور الواقی ۲»(دیوار بازدارنده ۲) در شمال کرانه باختری امری خطرناک است.

«السور الواقی» عنوان یک عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی است که اواسط ۲۰۰۲ به بهانه نابودی انتفاضه دوم فلسطینیان در کرانه باختری اجرا شد و طی آن صدها فلسطینی شهید شدند.

العالول تأکید کرد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد با استفاده از خشونت، کشتار، تروریسم و استفاده از هواپیماهای جنگی در جنین، نتیجه درگیری را یکسره کند و حوادث روز گذشته در جِنین نیز بیانگر آن است اما آنهایی که تصور می‌کنند با این شیوه می‌توان درگیری را یکسره کرد، در توهم بسر می‌برند.

طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جِنین و کرانه باختری، هفت فلسطینی از جمله شش نفر به شهادت رسیدند و هفت نظامی صهیونیست نیز در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شدند.

در پی این یورش‌ها، برخی مقامات صهیونیست از جمله «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار اجرای عملیات گسترده در شمال کرانه باختری شدند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، العالول در این خصوص گفت که رژیم صهیونیستی مسئول کامل تنش‌های میدانی در شهرهای مختلف کرانه باختری است.

وی گفت: «رژیم صهیونیستی جنگ فراگیری علیه ملت فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس آن اعم از توسعه شهرک‌سازی، مصادره اراضی، تجاوزات شهرک‌نشینان و عملیات کشتار روزمره به راه انداخته است».

وی همچنین از تصمیم کمیته مقاومت مردمی در کرانه باختری برای تشدید و توسعه فعالیت‌های مردمی از طریق برنامه فراگیر ملی خبر داد و گفت که طی ساعات آینده نشست فوق العاده رهبران فلسطین برای بررسی نحوه رویارویی با جنگ رژیم صهیونیستی و برداشتن گام‌های سیاسی در سطح بین‌المللی و داخلی و تقویت مقاومت میدانی، برگزار خواهد شد.

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی پس از عملیات جنین:همه گزینه‌ها روی میز است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی حوادث روز گذشته در جنین که به زخمی شدن 7 نظامی این رژیم منجر شد، دستورالعمل‌های جدیدی صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم در جریان ملاقات با نظامیان مجروح در بیمارستان رمبام، گفته است که ارتش به هر شیوه‌ای آزادی فعالیت امنیتی خود را حفظ خواهد کرد و تمامی گزینه‌ها در این زمینه روی میز خواهد بود.

گالانت تصریح کرد که به ارتش و سرویس‌های امنیتی دستور داده در هر مکانی که احساس تهدید کردند، تدابیری تهاجمی را اتخاذ کنند.

وی همچنین به احتمال آغاز عملیات نظامی در شمال کرانه باختری اشاره کرد و گفت تمامی گزینه‌ها در این خصوص مطرح است.

در عملیات روز گذشته مبارزان مقاومت در جنین یک خودروی زرهی و مقاوم‌سازی شده ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به ببر هدف بمب کنار جاده‎‌ای قرار گرفت. در پی این انفجار این خودروی زرهی از کار افتاد و هفت نظامی صهیونیست که سوار بر آن بودند، زخمی شدند. صهیونیست‌ها در پی این عملیات به صورت مفتضحانه خودروی زرهی از کار افتاده خود را به بیرون از جنین منتقل کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها