هشدار آمریکا به اسرائیل /بازداشت ۳ نیروی ارتش اسرائیل

کد خبر: 1228778

آمریکا طی روزهای اخیر به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و شهرک‌سازی‌ها به تلاش‌ها برای برقراری توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی به‌ویژه عربستان آسیب می‌زند.

هشدار آمریکا به اسرائیل /بازداشت ۳ نیروی ارتش اسرائیل

آمریکا طی روزهای اخیر به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش‌ها در کرانه باختری و شهرک‌سازی‌ها به تلاش‌ها برای برقراری توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی به‌ویژه عربستان آسیب می‌زند.

به نقل از هاآرتص، مقامات دولت آمریکا طی روزهای اخیر به خصوص بعد از عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در جنین که منجر به شهادت هفت غیرنظامی فلسطینی شد، پیام‌هایی هشدار دهنده به اسرائیل مخابره کرده‌اند.

دولت آمریکا از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، موضع وزرای راستگرای افراطی دولت خود را در پیش بگیرد و با عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری موافقت کند، بیم دارد.

 

بازداشت ۳ نیروی ارتش اسرائیل به دلیل تمجید از عملیات جنین و توهین به رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی سه تن از سربازانش را به دلیل تمجید و تعریف از عملیات جنین و توهین به این رژیم بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در پی اظهارات نامناسب و غیرقابل قبول سربازان ارتش اسرائیل، در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، شب گذشته این سه سرباز دستگیر شدند و تحقیقات پلیس نظامی آغاز شد که نتایج آن برای بررسی به دادستانی نظامی ارائه خواهد شد.

این سه سرباز در ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، درحال تمجید و تعریف از جنین و فلسطین و توهین مستقیم به رژیم صهیونیستی هستند.

این سربازان فریاد «بیایید به جنین برویم، بیایید به فلسطین برویم.» سر دادند. این سربازان از مرکز حمل و نقل وابسته به بخش تکنولوژی و خدمات لجستیکی هستند.

این اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در پی کمپین گسترده تحریک سازی فعالان و مقامات راست این رژیم از جمله ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی علیه سربازان و درخواستشان برای دستگیری آنها صورت گرفته است. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که این سربازان از اقلیت عرب (دروزی و بادیه نشین) از داخل اراضی اشغالی هستند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد که مجازات آنها شدید خواهد بود.

دوشنبه در عملیات نظامی نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر جنین در شمال کرانه باختری هفت فلسطینی شهید و ۹۱ تن دیگر زخمی شدند و ۷ نظامی اسرائیلی نیز بر اثر گلوله‌های نیروهای مقاومت فلسطین زخمی شدند.

هلیکوپترهای آپاچی اسرائیل برای اولین بار پس از چندین سال اهدافی را در اردوگاه جنین بمباران کردند تا فلسطینی‌ها را به منظور خارج کردن سربازان مجروح ارتش خود دور کنند. این سربازان در جریان انفجار یک بمب که یک خودروی نظامی را هدف قرار داده بود زخمی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها