جنگ اوکراین | تصویب بسته کمک چند ساله ناتو برای اوکراین

کد خبر: 1228808

در حالی‌که آمریکا ۱.۳ میلیارد دلار مضاعف برای بازسازی اوکراین اختصاص داده، انگلیس بر پرداخت غرامت روسیه تاکید دارد و رهبران ناتو نیز در نشست ویلنیوس، بسته کمکی چند ساله‌ای برای کی‌یف در نظر می‌گیرند که ارتش این کشور را به استانداردهای ناتو برساند.

جنگ اوکراین | تصویب بسته کمک چند ساله ناتو برای اوکراین

در حالی‌که آمریکا ۱.۳ میلیارد دلار مضاعف برای بازسازی اوکراین اختصاص داده، انگلیس بر پرداخت غرامت روسیه تاکید دارد و رهبران ناتو نیز در نشست ویلنیوس، بسته کمکی چند ساله‌ای برای کی‌یف در نظر می‌گیرند که ارتش این کشور را به استانداردهای ناتو برساند.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز در کنفرانس بازسازی اوکراین در لندن، اعلام کرد که واشنگتن 1.3 میلیارد دلار دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

 او گفت: «ایالات متحده 1.3 میلیارد دلار مضاعف به اوکراین ارائه خواهد کرد، ما حدود 520 میلیون دلار برای بازسازی بخش انرژی این کشور سرمایه گذاری می کنیم.»

علاوه بر این، در همین کنفرانس، کمیسیون اروپا نیز پیشنهاد کرد 50 میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا برای اوکراین طی چهار سال آینده ذخیره شود. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، تاکید کرد که این پول در قالب کمک های بلاعوض و وام به کی‌یف اختصاص داده خواهد شد.

زلنسکی از شرکت کنندگان در کنفرانس بازسازی اوکراین خواست اقدامات مشخصی انجام دهند

  ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین  نیز در سخنرانی ویدئویی خود در دومین کنفرانس بازسازی اوکراین که در لندن در حال برگزاری است، از شرکت‌کنندگان خواست تا به سمت برنامه‌هایی روی آوردند که اقدامات ملموس و مشخصی داشته باشد.

زلنسکی گفت: «من می خواهم از همه کشورهایی که با آنها بر سر اصول کلیدی برای بازسازی اوکراین توافق کرده‌ایم تشکر کنم. ولی در این کنفرانس، ما باید از یک دیدگاه مشترکی به سمت توافقات مشخص و از توافقات به سمت پروژه های واقعی حرکت کنیم.»

وی افزود که هیئت اوکراینی در کنفرانس لندن "پیشنهادهای ملموس" کی‌یف در این زمینه را ارائه خواهد کرد.

وعده نخست وزیر انگلیس درباره حفظ تحریم‌های ضدروسی تا زمان پرداخت غرامت به اوکراین

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که تحریم‌های لندن علیه روسیه تا زمانی که مسکو تمامی خسارت های وارده به اوکراین را جبران نکند، به قوت خود باقی خواهد ماند.

ریشی در سخنرانی امروز خود در کنفرانس لندن در مورد بازسازی اوکراین گفت:  «(...) ما در حال کار با متحدان خویش هستیم تا راه های قانونی استفاده از دارایی‌های بلوکه شده روسیه برای کمک به اوکراین را بررسی کنیم. و روز دوشنبه ما لایحه جدیدی را منتشر خواهیم کرد که به ما اجازه می دهد تا زمانی که روسیه این غرامت را پرداخت نکرده باشد، تحریم ها علیه مسکو را حفظ کنیم.»

به گفته وی، مقامات لندن قصد دارند برای بازگرداندن تعادل به اقتصاد اوکراین، بستری مناسب برای تجارت ایجاد کنند.

علاوه بر این، دولت انگلیس 3 میلیارد دلار ضمانت وام بانک جهانی را طی سه سال آینده ارائه خواهد کرد. 400 شرکت از 38 کشور در پروژه حمایت مالی از اوکراین ثبت نام کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که دومین کنفرانس احیای اوکراین امروز چهارشنبه در لندن آغاز به کار کرد. طبق اطلاعات دفتر نخست وزیر انگلیس، ریشی سوناک، بیش از هزار مهمان خارجی از 61 کشور و همچنین نمایندگان سازمان های غیردولتی در این رویداد دو روزه شرکت دارند.

ناتو در نشست سران جولای بسته کمک چند ساله برای اوکراین در نظر خواهد گرفت

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو  امروز، چهارشنبه، در مصاحبه با نشریه آلمانی Tagesspiegel اعلام کرد که  در نشست سران ویلنیوس در ماه جولای، کشورهای عضو ناتو بسته کمکی چند ساله‌ای برای اوکراین را تصویب خواهند کرد تا این کشور به سطح استانداردهای ائتلاف برسد.

او گفت: «با کمک ما، ارتش اوکراین باید از مدل قدیمی شوروی آن به یک نیروی نظامی مدرن که بر اساس استانداردهای ناتو عمل می کند، تبدیل شود.»

وی افزود، علاوه بر این، در این اجلاس، ائتلاف اهدافی را برای کشورهای عضو مطرح خواهد کرد. استولتنبرگ توضیح داد: «ما تعیین خواهیم کرد که چه تعداد نیرو در کشورهای عضو باید در حالت آماده باش باشند و چه تجهیزاتی باید در اختیار داشته باشند. البته این کار هزینه زیادی دارد، ولی سرمایه گذاری خوبی خواهد بود.»

در اوایل ماه ژوئن، گزارش شد که در نشست سران آتی ناتو در ویلنیوس، "بسته حمایت سیاسی و مادی" قابل توجهی به اوکراین ارائه خواهد شد.

در اواخر ماه مه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، یادآور شد که کشورهای غرب تا به  کنون بیش از 65 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به کی‌یف پمپاژ کرده‌اند و در ازای آن خواستار موفقیت های تاکتیکی ارتش اوکراین شده اند. وی همچنین تاکید کرد که بیش از 2.5 هزار مزدور خارجی در درگیری‌های نظامی در اوکراین مشارکت دارند/تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها