روایت سی‌ان‌ان از مذاکرات اخیر باقری کنی و مورا

کد خبر: 1229025

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا مدعی شد که گفت‌گوهای اخیر بین مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه قطر به تحولات مثبتی منجر شده است.

روایت سی‌ان‌ان از مذاکرات اخیر باقری کنی و مورا

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا مدعی شد که گفت‌گوهای اخیر بین مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه قطر به تحولات مثبتی منجر شده است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از «منابع دیپلماتیک» مدعی شد که ظاهراً گفت‌وگوهای اخیر بین «علی باقری کنی»، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نتایج مثبتی داشته است.

این منابع دیپلماتیک آگاه که سی‌ان‌ان می‌گوید به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود گفتند: به نظر می‌رسد تحولات مثبتی در مذاکرات احیای برجام و برنامه هسته‌ایِ روبه‌رشدِ ایران حاصل شده است.گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه روی نکات و مسائل اصلی از جمله سطح غنی‌سازی هسته‌ای و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

به گفته منابع سی‌ان‌ان: گفت‌وگوهای دو روزه در دوحه قطر بین انریکه مورا و علی باقری کنی، به تحولات مثبتی در بسیاری از موضوعات منجر شده است. شرایط گفت‌وگوهای کنونی برای کاهش تنش‌ها مثبت است.

در هفته‌های اخیر، گمانه‌زنی‌ها و خبرهای متعددی پیرامون توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا از سوی محافل مختلف رسانه‌ای منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شد. سفر هیثم بن طارق، سلطان عمان و بسته شدن دو پرونده پادمانی ادعایی آژانس بین اللملی انرژی هسته‌ای و همچنین مبادله زندانیان میان ایران و اروپا نیز به این گمانه‌زنی‌هایی شدت بخشید.

در همین زمینه، روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) «میدل ایست‌آی» در گزارشی مدعی شد که ایران و ایالات متحده در حال نزدیک شدن به یک توافق موقت هستند که در برابر کاهش فعالیت‌های غنی‌سازی ایران، گشایشی را در برخی از تحریم‌ها فراهم می‌آورد.

هم ایران و هم آمریکا این اخبار را رد کرده و یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به مقاله میدل ایست‌آی به رسانه‌ها گفت که «این گزارش نادرست و گمراه کننده و هر گزارشی در خصوص توافق موقت با ایران نادرست است.» ایران نیز نه مذاکرات، بلکه توافق موقت را رد و نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد که «هیچ توافق موقتی به جایگزینی برجام وجود ندارد و در دستور کار نیست./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها