قدیروف: پریگوژین خیانت کرد/ آماده سرکوب واگنر هستیم

کد خبر: 1229222

رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن می‌گوید سربازان تحت کنترل او، آماده‌اند تا به سرکوب ارتش خصوصی واگنر کمک کنند.

قدیروف: پریگوژین خیانت کرد/ آماده سرکوب واگنر هستیم

به گزارش العربیه، رمضان قدیروف، رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن با اشاره به شورش ارتش خصوصی واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین، گفت که سربازان چچنی آماده‌اند تا واگنر را سرکوب کنند.

قدیروف پس از تحولات امروز(شنبه) در روسیه و دعوت پریگوژین به شورش مسلحانه علیه مسکو را «از پشت خنجر زدن و خیانت» توصیف کرد.

وی که از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود، همچنین تاکید کرد که نیروهای تحت فرمان وی آماده‌اند تا به سرکوب این شورش کمک کنند.

پیش‌تر پوتین در واکنش به اقدامات پریگوژین در نطقی کوتاه اما قاطع گفت: از داخل به ما خیانت شده و آنها باید تاوانش را بپردازند. روسیه به سختی برای آینده‌اش در نبرد است و برای این منظور لازم است که از شر هر چیزی که ما را تضعیف می‌کند، خلاص شویم. باید تمام نیروهایمان را متحد کنیم. از پشت ما خنجر زدند و باید تاوانش را بپردازند. پاسخ ما به این شورش مسلحانه سخت خواهد بود.

در پی «شورش» پرِیگوژین علیه ارتش روسیه، واسیلی گلوبِف، فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌ها و رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی‌شده در این شهر لغو شده است.

وی همچنین گفت حمل‌ونقل عمومی در شهر برقرار است، اما برخی محدودیت‌ها در برخی‌های جاده‌ای ورودی غرب و شمال شهر اعمال شده است.

پریگوژین دیروز (جمعه) مدعی شد که ارتش روسیه با دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه مقر نیروهای واگنر در خاک اوکراین را هدف قرار دادند و نزدیک ۲ هزار نفر از آنها را کشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای این ادعای پریگوژین را رد و او را به «شورش و خیانت» متهم کرد و از نیروهای واگنر خواست تا از دستورات پریگوژین پیروی نکند.

پس از اوج‌گرفتن اختلاف بین فرمانده ارتش خصوصی واگنر (متشکل از عناصر مزدو و وابسته به ارتش روسیه) با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه، رسانه‌ها و فضای مجازی غربی، تصاویری منتسب به «برگشت نیروهای واگنر از جبهه جنگ اوکراین و حضور در شهر روستوف» منتشر کردند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها