تشدید بحران سیاسی بین سران صهیونیستی

کد خبر: 1230123

رئیس اسبق پلیس رژیم صهیونیستی در شرایطی خواستار استعفای نخست‌وزیر این رژیم شد که ائتلاف حاکم، وی را به پرونده‌سازی برای برکناری «بنیامین نتانیاهو» متهم کرد.

تشدید بحران سیاسی بین سران صهیونیستی

رئیس اسبق پلیس رژیم صهیونیستی در شرایطی خواستار استعفای نخست‌وزیر این رژیم شد که ائتلاف حاکم، وی را به پرونده‌سازی برای برکناری «بنیامین نتانیاهو» متهم کرد.

«رونی الشیخ» رئیس اسبق پلیس رژیم صهیونیستی که ناظر پرونده فساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بوده است در مصاحبه با «رادیو ارتش رژیم صهیونیستی» اعلام کرد انتظار داشته که وی بعد از علنی شدن فسادش استعفا دهد.

«الشیخ» از حزب لیکود که ریاست آن را نتانیاهو دارد، به خاطر برکنار نکردن او انتقاد کرد و افزود: همانطور که «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق بعد از تشکیل پرونده فساد، استعفا داد، اخلاق ایجاب می کرد که نتانیاهو نیز استعفا دهد.

حزب لیکود در واکنش به اظهارات رئیس اسبق پلیس رژیم صهیونیستی با دفاع از استعفا ندادن نتانیاهو از قدرت، در بیانیه ای خواستار تحقیق دادستانی و پلیس درباره آنچه شد که آن را «دسیسه احتمالی الشیخ و دیگر مقامات برای پرونده سازی علیه نتانیاهو» دانست.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به اظهارات رئیس اسبق پلیس این رژیم واکنش نشان داد و گفت: اظهارات «الشیخ»، اعتراف به تلاش برای کودتا علیه نخست وزیر وقت با پرونده سازی است.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز در اینباره گفت: اینها کسانی هستند که در گذشته برای سرنگونی کابینه تلاش کردند اما شکست خوردند. آنها به تلاش در این مسیر ادامه می دهند اما بدانند که محکوم به شکست هستند.

«شلومو کرهی» وزیر ارتباطات حزب لیکود نیز در نامه ای به «گالی بهاراو» دادستان کل رژیم صهیونیستی خواستار «تحت تعقیب قرار دادن الشیخ به خاطر پرونده سازی علیه نتانیاهو» شد.

در مقابل، احزاب چپ و میانه رژیم صهیونیستی از اظهارات «الشیخ» دفاع کردند و «میراو میکائیلی» رهبر حزب کار در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اصلا فکر نمی کردیم نتانیاهو به خاطر منافعش، اسرائیل را به خاطر بیاندازد.

طی ماه های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی کرده و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته اما تشدید تنش های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، اخیرا مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند./ایرنا

اذعان تل آویو به افزایش قابل توجه عملیات‌ ضد صهیونیستی در کرانه باختری

آمارها و داده‌های رسمی صهیونیستی که امروز (چهارشنبه) منتشر شده است، نشان می‌دهد که تیراندازی و عملیات ضد صهیونیستی در جاده‌های منتهی به شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، بر اساس این آمار، ۱۶۷ عملیات ضد صهیونیستی در جاده های منتهی به شهرک های صهیونیستی در نیمه اول سال جاری میلادی انجام شده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۵۳ عملیات به ثبت رسیده بود.

برپایه این گزارش، ۵۹ عملیات در جاده های منتهی به شهرک های صهیونیست نشین علیه شهرک نشینان و ۱۰۸ عملیات علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

طبق آمار منتشر شده توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در همین برهه زمانی ۱۳۶۹ مورد پرتاب سنگ، ۱۴۷ مورد کوکتل مولوتف و ۸۵ مورد پرتاب مواد منفجره دست ساز علیه صهیونیست‌ها ثبت شده است.

پیش تر کانال ۷ رژیم صهیونیستی از وقوع ۱۲۴ عملیات تیراندازی در کرانه باختری و قدس اشغالی طی ماه گذشته میلادی (می) علیه صهیونیست‌ها خبر داده بود.

طی ماه آوریل نیز درپی درگیری‌های ارتش رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها و پاسخ آنها به این تجاوزگری صهیونیستها در کرانه باختری، سه صهیونیست کشته و ۴۱ صهیونیست زخمی شدند و ۱۱ فلسطینی نیز به شهادت رسیده بودند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها