حمایت نتانیاهو از سرکوب معترضان در فرانسه

کد خبر: 1230832

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای امواج «یهودستیزی» در جریان اعتراضات جاری فرانسه، از سرکوب معترضان حمایت کرد.

حمایت نتانیاهو از سرکوب معترضان در فرانسه

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه (دوم ژوئیه) در نشست هفتگی کابینه خود در اشاه به اعتراضات فرانسه، مدعی مظاهر «یهودستیزی» در جریان این اعتراضات شد و با این ادعا از سرکوب معترضان فرانسوی حمایت کرد.

وی گفت تل‌آویو از نزدیک آنچه «امواج یهودستیزی فراگیر» در فرانسه خواند را تحت نظر دارد و عمیقاً در این خصوص نگران است.

نتانیاهو افزود: در روزهای اخیر شاهد حملات جنایتکارانه علیه اهداف یهودی بوده‌ایم. شدیداً این حملات را محکوم می‌کنیم و از دولت فرانسه در مبارزه با یهودستیزی حمایت می‌کنیم.

به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، معترضان فرانسوی در جریان اعتراضات اخیر روی یک بنای یادبود «هلوکاست» در «نانتر» محل تیراندازی مرگبار پلیس فرانسه به یک نوجوان الجزایری‌تبار که اعتراضات اخیر در این کشور را شعله‌ور کرده، شعارنویسی کردند.

طبق گزارش‌ها، همچنین شعارهایی از این دست در جریان این اعتراضات شنیده شده و مشاغل یهودی در «سارسل» در حومه پاریس غارت شده است.

امروز یکشنبه، «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه تایید کرد ۴۵ هزار نیرو در شهرهای سراسر این کشور از جمله پاریس، لیون، مارسل و گرنوبل برای سرکوب معترضان مستقر شده‌اند. در میانه اعتراضات، «امانول ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مجبور شد سفر امروز خود به آلمان را به تعویق بیندازد.

قربانی ۱۷ ساله پلیس فرانسه سه‌شنبه صبح در جریان یک ایست راهنمایی و رانندگی، در پی جراحات ناشی از تیراندازی یک مامور پلیس از فاصله نزدیک در نانتر شهر زادگاهش در حومه پاریس کشته و شنبه در همانجا به خاک سپرده شد.

بعد از انتشار اخبار و تصاویر این قتل، اعتراضات که ابتدا در حومه پاریس آغاز شد، به شهرهای بزرگ فرانسه کشیده شد و اکنون در حال سرایت به کشورهای دیگر غرب اروپا مثل بلژیک در همسایگی فرانسه است.

تصاویر منتشر شده از این دور از اعتراضات در فرانسه که پنجمین شب خود را پشت سر گذاشته، به آتش کشیده شدن اماکن عمومی و خصوصی، تخریب خودروها و غارت فروشگاه‌ها و در سوی دیگر خشونت حداکثری پلیس با استفاده از تجهیزات ضدشورش شامل گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و خودروهای زرهی برای سرکوب معترضان را نشان می‌دهد./فارس

 

نتانیاهو اقدامات «یهودستیزانه» در فرانسه را محکوم کرد

بنیامین نتانیاهو گفت: «دولت اسرائیل با نگرانی به مظاهر و موج یهودستیزی که فرانسه را فرا گرفته است، می‌نگرد».

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نارضایتی عمیق خود را از وخامت اوضاع در فرانسه ابراز کرد "چراکه به حد اقداماتی کشیده شده است که او آن را یهودستیزانه توصیف کرد".

نتانیاهو گفت: "دولت اسرائیل با نگرانی به مظاهر یهودستیزی و موج یهودی ستیزی که فرانسه را فرا گرفته است، می‌نگرد. ما شاهد حملات به اهداف یهودی هستیم و این حملات را محکوم می‌کنیم. ما از دولت فرانسه در جنگ علیه آفت یهودستیزی حمایت می‌کنیم».

در همین حال، مایر حبیب، نماینده فرانسوی اسرائیلی در پارلمان فرانسه، ناآرامی‌های کنونی در فرانسه - در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان در پاریس - را شبیه به یک قیام و انتفاضه در قلب فرانسه توصیف کرد. وی هشدار داد که ریشه‌های این اقدامات از مناطقی در فرانسه نشأت می‌گیرد که متهم به یهودستیزی هستند.

روزنامه "اورشلیم پست" به نقل از حبیب در واکنش به رخدادهای کنونی نوشت که "فرانسه در حال سوختن است." حبیب مناطقی را که شاهد ناآرامی هستند، به‌عنوان «جایی که نفرت از فرانسه، سفیدپوستان و یهودیان سال‌ها در آن لانه کرده است» توصیف کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها