واکنش کاخ سفید به اتفاقات کرانه باختری اشغالی

کد خبر: 1231575

سخنگوی کاخ سفید در پی دور جدید حملات رژیم اسرائیل به کرانه باختری اشغالی اعلام کرد که واشنگتن با مقامات این رژیم در ارتباط است.

واکنش کاخ سفید به اتفاقات کرانه باختری اشغالی

سخنگوی کاخ سفید در پی دور جدید حملات رژیم اسرائیل به کرانه باختری اشغالی اعلام کرد که واشنگتن با مقامات این رژیم در ارتباط است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که دولت جو بایدن با مقامات اسرائیلی در خصوص با حمله نظامی اخیر این رژیم به کرانه باختری اشغالی در ارتباط است و در عین حال از متحد خود خواست تا زیرساخت‌های غیرنظامی فلسطینی در شهر جنین را احیا کند.

کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «احیای زیرساخت‌ها برای غیرنظامیان بسیار مهم است.»

پیش از این، وزارت امورخارجه آمریکا مدعی شد: از گزارش‌های مربوط به حوادث جاری در کرانه باختری اطلاع داریم و شرایط را از نزدیک دنبال می کنیم.

وزارت امورخارجه ایالات متحده اعلام کرد: لازم است که تمام اقدامات محتاطانه ممکن برای جلوگیری از تلفات غیر نظامی گرفته شود و این رویدادها تاییدی بر لزوم همکاری نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطین است.

به گزارش ایرنا، منابع دیپلماتیک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند که همزمان با شدیدترین حملات نظامی رژیم صهیونسیتی در کرانه باختری در سال های اخیر، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه پشت درهای بسته برای گفتگو در مورد خاورمیانه تشکیل جلسه خواهد داد.

منابع دیپلماتیک می گویند این نشست به درخواست امارات متحده عربی و با توجه به تحولات نگران کننده در فلسطین برگزار خواهد شد.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و عدم توجه این رژیم به درخواست ها برای خودداری از حمله به غیرنظامیان گفت: ما بسیار نگران گزارش ها پیرامون کشته شدن غیرنظامیان و کودکان در حمله نیروهای اسرائیل هستیم. ما می خواهیم در انجام چنین عملیات هایی، توجه زیادی به مناطق پر جمعیت شود و از حمله به بیمارستان ها و زیرساخت های غیرنظامی خودداری شود.

معاون سخنگوی سازمان ملل پیش از این، روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره خصوص حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین نیز گفت: باید از تنش ها کاسته شود، ما همیشه اعلام کرده ایم که حملات مسلحانه به مناطق پر جمعیت قابل قبول نیست و همه طرف ها باید به قوانین بین المللی بشردوستانه پایبند باشند.

این سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما از همه طرف ها می خواهیم از زور به صورت بی رویه استفاده نکنند و بدون شک از حمله به هر بیمارستان و زیرساخت های غیرنظامی خودداری کنند. ما می خواهیم تمام حملات به مناطق غیر نظامی و پر جمعیت متوقف شود.

فرحان حق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فلسطینیان حق دارند در مقابل حمله اسرائیل از خود دفاع کنند؟ گفت: همه مردم حق دفاع از جان خود را دارند اما ما خواهان کاهش تنش ها هستیم.

دور عملیات تجاوزگرانه جدید رژیم صهیونیستی به جنین از روز دوشنبه، ۳ جولای شد و این رژیم، شهر و اردوگاه جنین را از زمین و هوا هدف حمله و بمباران قرار داد که در اثر آن ۱۳ فلسطینی شهید و ۱۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شد و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کردند.

بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مقاومت رزمندگان فلسطینی مجبور شد از اردوگاه جنین عقب نشینی کند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها