سنتکام مدعی کشتن ۱ سرکرده داعش در سوریه شد

کد خبر: 1232149

فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد در جریان عملیات هوایی در شرق سوریه، یک سرکرده داعش را کشته است.

سنتکام مدعی کشتن ۱ سرکرده داعش در سوریه شد

فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا)، امروز (یکشنبه، ۹ جولای)، طی بیانیه‌ای مدعی کشته شدن «ابواسامه المهاجر» یکی از سرکرده‌های داعش در شرق سوریه شد و اعلام کرد که در جریان عملیات دو روز پیش علیه تروریست‌های داعش در شرق سوریه، موفق شده است این سرکرده داعش را از پای درآوَرَد.

آمریکا در حالی مدعی به هلاکت رسیدن ابواسامه المهاجر در خاک سوریه است که در سال ۲۰۱۹، عربستان سعودی مدعی دستگیری او در یمن شده بود و این اقدام خود را در آن سال،  ضربه‌ای دردآور برای داعش دانسته بود. 

«ترکی المالکی» سخنگوی وقت ائتلاف سعودی در جنگ یمن در این خصوص گفته بود که «نیروهای ویژه سعودی با کمک نیروهای یمنی (شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن) این امیر داعش و تعداد از همراهانش را در تاریخ سوم ژوئن ۲۰۱۹ (۴ تیر ۹۸) دستگیر کردند».

اما امروز سنتکام، ادعا کرد: در حمله هوایی روز جمعه در شرق سوریه، ابواسامه المهاجر سرکرده داعش کشته شد.

در ادامه بیانیه سنتکام آمده است که این حملهبه کشته شدن غیرنظامیان منجر نشده است و ارزیابی‌ها هنوز برای اطلاع از تلفات غیرنظامی این عملیات ادامه دارد و نهایی نشده است. 

در این بیانیه به نقل از «مایکل کوریلا»، فرمانده سنتکام آمده است که این فرماندهی همچنان مصمم به شکست داعش است که هنوز تهدیدی برای منطقه و جهان به شمار می‌رود. 

سنتکام ادعا کرد که عملیات دو روز پیش در شرق سوریه، با پهپاد MQ-9s انجام شد که ساعتی پیش از عملیات با «مزاحمت» جنگنده‌های روسی به مدت دو ساعت مواجه شده بود. 

چند روزی است که گزارش‌های متعددی درباره تحرکات مشکوک چند روز اخیر آمریکا در نقاط تلاقی بین مناطق تحت تسلط ارتش سوریه و مناطق اشغالی آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور در شرق سوریه، منتشر می‌شود که بیشتر شبیه به آماده‌باش نظامی و امنیتی است.

منابع محلی حاضر در دیرالزور (شرق سوریه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: این آماده‌باش و تنش نظامی به خاطر تجهیزات نظامی سنگینی ارتش آمریکا است که به مناطق اطراف رود فرات انتقال داده است؛ مناطقی که در نقطه مقابله آن، ارتش سوریه و نیروهای وابسته به آن حضور دارند. 

دمشق بارها تأکید کرده است که حضور آمریکا و مزدوران تجزیه‌طلب کُرد در شرق و شمال شرق سوریه غیر قانونی و اشغالگرانه است و به این حضور پایان خواهد داد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها