ادعای جدید جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان

کد خبر: 1232150

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی پروازهای شناسایی نیروهای ارمنستان در مناطق «لاچین» و «نخجوان» و فعالیت‌های لجستیکی این کشور در مناطق مرزی شد.

ادعای جدید جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی پروازهای شناسایی نیروهای ارمنستان در مناطق «لاچین» و «نخجوان» و فعالیت‌های لجستیکی این کشور در مناطق مرزی شد.

جمهوری آذربایجان روز یکشنبه (امروز) مدعی شد که ارمنستان بر فراز جمهوری خودمختار «نخجوان» و منطقه لاچین پروازهای شناسایی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کوادکوپتر متعلق به نیروهای ارمنستان پروازهای شناسایی بر فراز مواضع یگان‌های این کشور در روستای «تگاورد» در منطقه خوجاوند انجام داد.

در این بیانیه آمده است که با اقدامات فوری ارتش جمهوری  آذربایجان،ماوریت این کوادکوپتر متوقف شد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان تاکنون دو بار بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی باهم جنگیده‌اند. در در سال ۲۰۲۰ جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از اراضی از دست رفته را پس گرفت. تلاش‌ها برای رفع تنش و برقراری صلح پایدار باوجود تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته تاکنون ثمری نداشته است. مقام‌های ارشد دو کشور به تازگی در آمریکا برای رفع تنش دیدار کردند که نتیجه آن هنوز علنی نشده تنها رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در نامه به همتای آمریکایی خود، از او بابت تلاش‌های این کشور برای عادی سازی روابط با ارمنستان قدردانی کرد و به تمجید از روابط خوب باکو و واشنگتن پرداخت.

در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای ارمنستان به سمت مواضع نظامی آذربایجان در منطقه «کلبجار» و جمهوری خودمختار نخجوان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین مدعی شد که  نیروهای ارمنستان تلاش ‌کردند در جهات مختلف سنگر  ساخته و همچنین دوربین‌های مداربسته نصب کنند که با اقدامات متقابل نیروهای جمهوری آذربایجان اقدامات آن‌ها متوقف شد.

وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه بیانیه ادعایی باکو را رد کرد. به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که بیانیه  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر تیراندازی یگان های نیروهای مسلح ارمنستان  به سمت مواضع  این کشور دروغ است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها