انگلیس زلنسکی را تهدید کرد

کد خبر: 1232847

وزیر دفاع انگلیس به صورت تلویحی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را به قطع کمک‌ها به کی‌یف تهدید کرد و گفت که زلنسکی باید قدردانی نشان دهد تا حمایت غرب ادامه پیدا کند.

انگلیس زلنسکی را تهدید کرد

وزیر دفاع انگلیس به صورت تلویحی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را به قطع کمک‌ها به کی‌یف تهدید کرد و گفت که زلنسکی باید قدردانی نشان دهد تا حمایت غرب ادامه پیدا کند.

به گزارش تارنمای پولیتیکو، بن والاس روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در نشست اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی هشدار داد که اوکراین برغم ناامیدی از شیوه عضویتش در ناتو، باید در مقابل متحدان خود قدردانی نشان دهد تا حمایت سیاسی و عمومی دراز مدت غرب ادامه پیدا کند.

وی افزود که آمریکا در حال حرکت به سوی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است و قانونگذاران کشورهایی که کمک‌های نظامی بزرگی به کی‌یف ارائه می‌دهند در صورت مواجهه با عصبانیت اوکراین، با یک مشکل سیاسی روبرو می‌شوند.

وزیر دفاع انگلیس توضیح داد: بعضی اوقات شما باید قانونگذاران را در کنگره آمریکا متقاعد کنید، باید سیاستمداران شکاک در کشورهای دیگر را متقاعد کنید که این ارزش دارد و اینکه آنها چیزی از این به دست می‌آورند. دوست داشته باشید یا نه، این یک واقعیت است.

زلنسکی از بیانیه نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در مورد اینکه ناتو در «موقعیتی است تا در زمان توافق اعضا و مهیا شدن شرایط، دعوت از اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف را (به زمان دیگری) موکول می‌کند» ابراز ناامیدی و انتقاد کرد.

اشاره به واژه "مهیا شدن شرایط" به طور ویژه رهبری اوکراین را از اینکه تاریخ پیوستن این کشور به ناتو مشخص نیست، عصبانی کرده است.

والاس در نشست ناتو همچنین اخطار داد که برخی از قانونگذاران آمریکایی درباره ارائه کمک به کی‌یف شکایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعضی اوقات گلایه‌هایی را نه از طرف دولت در نظام آمریکا بلکه از طرف قانونگذاران در کنگره می‌شنوید که "ما ۸۳ میلیارد دلار یا هر چقدر داده‌ایم، ما (شرکت) آمازون نیستیم."

وزیر دفاع انگلیس به دولت اوکراین توصیه کرد که این مساله را در نظر بگیرند و اینکه "چه دوست داشته باشید یا نه افراد می‌خواهند قدردانی شما را ببینند."

والاس تصریح کرد که اوکراین با دریافت بیانیه روشن از ناتو مبنی بر اینکه جایگاه واقعی کی‌یف در ناتو است، به نقطه عطف بزرگی در این نشست دست یافته است.

او گفت: «پیروزی در اینجا برای اوکراین نوعی پذیرش فرهنگی است که اوکراین به ناتو تعلق دارد. کلمه «تعلق داشتن» به سرنوشت دلالت دارد، به این معناست که قرار است اتفاق بیفتد. این یک اما و اگر نیست، بلکه مساله زمان است.»/ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها