بازنگری واشنگتن در روابط با تل‌آویو

کد خبر: 1232861

یک شخصیت آمریکایی نزدیک به جو بایدن از آغاز روند بازنگری واشنگتن در روابط خود با تل‌آویو خبر داده است.

بازنگری واشنگتن در روابط با تل‌آویو

یک شخصیت آمریکایی نزدیک به جو بایدن از آغاز روند بازنگری واشنگتن در روابط خود با تل‌آویو خبر داده است.

رسانه‌های عبری زبان امروز چهارشنبه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز به تشریح بخش‌هایی از مقاله توماس فریدمن تحلیلگر آمریکایی که از افراد نزدیک به جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست، پرداخته و تاکید کردند که این مقاله حاوی انتقادات بسیار تند از کابینه نتانیاهو است و در آن آمده که این دولت حاضر است برای تحقق منافع شخصی و حزبی، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را به سمت جنگ داخلی پیش ببرد.

فریدمن تصریح کرد که دولت بایدن عملاً بازنگری در روابط سیاسی خود با «اسرائیل» را آغاز کرده است، هرچند فعلاً بحث تثبیت روابط نظامی و امنیتی با توجه به اهمیت ویژه‌ای که دارد همچنان مطرح است.

وی کابینه نتانیاهو را کابینه‌ای افراطی خواند که در کابینه آن افرادی بسیار افراط‌گرا عضویت دارند که به دنبال پیاده کردن ایدئولوژی خود و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری با توجه به صلاحیت‌ها و اختیاراتی هستند که کابینه صهیونیستی در چارچوب توافقنامه‌های ائتلافی به آنان داده و این کاملاً مغایر با رویکرد آمریکا برای حل مساله فلسطین است.

این تحلیلگر آمریکایی افزود که هدف از دعوت اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا، تاکید بر این مسئله است که اختلافات دولت آمریکا با کابینه افراط‌گرای کنونی است نه با اسرائیلی‌ها! کما اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند در جریان سفر هرتزوگ به این کشور، مراتب نگرانی خود نسبت به آینده این رژیم و احتمال وخامت هرچه بیشتر اوضاع را به اطلاع او برسانند.

واشنگتن بازنگری در روابط با تل‌آویو را آغاز کرده است

توماس فریدمن تاکید کرد که فروپاشی اصول و مبانی مشترک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی از جایی آغاز شد که کابینه نتانیاهو اقدام به تغییر موازنه قدرت بین دستگاه قانونگذاری و قضایی نمود و این مشکلی اساسی از نظر آمریکا است و بر همین اساس لازم است که در روابط سیاسی خود با تکیه بر منافع مشترک بازنگری کند.

او همچنین به اظهارات تام نیدز سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اشاره کرده که گفته چرا آمریکا باید از روایت صهیونیست‌ها در سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی حمایت کند و اشغالگری این رژیم در کرانه باختری را موقت بخواند در حالی که در کابینه نتانیاهو افراد تندروی همچون اسموتریچ و بن‌گویر حضور دارند که به هر شیوه‌ای به دنبال توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری با توجه به اختیاراتی هستند که دولت به آن‌ها داده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها