گفت‌وگوی بایدن با همتای فنلاندی درباره اوکراین و اتحاد در ناتو

کد خبر: 1233042

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و ساولی نینیستو، رئیس‌جمهور فنلاند، پنج‌شنبه پیش از نشست سران آمریکا و کشورهای شمال اروپا در یک دیدار دوجانبه درباره اوکراین، اتحاد ناتو و سایر مسائل گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی بایدن با همتای فنلاندی درباره اوکراین و اتحاد در ناتو

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و ساولی نینیستو، رئیس‌جمهور فنلاند، پنج‌شنبه پیش از نشست سران آمریکا و کشورهای شمال اروپا در یک دیدار دوجانبه  درباره اوکراین، اتحاد ناتو و سایر مسائل گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: رهبران دو کشور بر تعهد قاطع خود به حمایت از اوکراین برای ادامه دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه تاکید کردند.

کاخ سفید افزود: بایدن به فنلاند به خاطر تبدیل شدن به جدیدترین عضو ناتو تبریک گفت و از نقش آن به عنوان تامین کننده امنیت منطقه ای استقبال کرد.

رهبران دو کشور همچنین از موافقت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو در این هفته استقبال کردند و بر تمایل خود برای استقبال از سوئد در ناتو در اسرع وقت تاکید کردند.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه که در کنار رهبران گروه هفت و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ویلنیوس، لیتوانی ایستاده بود گفت که «تا هر زمانی که طول بکشد» از اوکراین حمایت خواهیم کرد.

بایدن درحالی که یک بسته امنیتی جدید برای کی یف اعلام کرد، وعده داد: تا هر زمانی که طول بکشد، ما حاضر خواهیم بود.

آمریکا و سایر متحدانش وعده داده اند که توافقنامه های امنیتی جدیدی با اوکراین امضا کنند که به تضمین امنیت بلندمدت این کشور کمک می کند. این توافقنامه ها به طور جداگانه توسط کشورها و خارج از پارامترهای ناتو مورد مذاکره قرار خواهند گرفت.

بایدن گفت که با زلنسکی درباره تضمین های امنیتی صحبت کرده زیرا اوکراین خواهان «حمایت طولانی مدت در آینده» است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بیانیه مشترک حمایت از اوکراین که توسط کشورهای گروه هفت صادر شد، «به وضوح نشان می‌دهد» که حمایت از کی یف از سوی بزرگترین دموکراسی‌های جهان «در آینده طولانی ادامه خواهد داشت»./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها