تظاهرات علیه نتانیاهو و تجمع معترضان مقابل منزل بی بی

کد خبر: 1233086

صدها تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به تیره شدن روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تجمع کردند.

تظاهرات علیه نتانیاهو و تجمع معترضان مقابل منزل بی بی

صدها تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به تیره شدن روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونستی هاآرتص چاپ سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که این افراد در اعتراض به تنش در روابط با آمریکا به سبب طرح اصلاحات قضایی، مقابل منزل نتانیاهو در خیابان غزه در قدس و مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند.

به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از پذیرفتن دیدار نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، بسیاری از جمله وزیران کابینه اسرائیل، این رفتار «جو بایدن» را در قبال نتانیاهو «تحقیرآمیز» ارزیابی کردند.

تلاش کابینه نتانیاهو برای سلطه بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده و حتی صدای آمریکا به عنوان هم‌پیمان قدیمی خود را هم درآورده است.

پیشتر «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفته بود که نتانیاهو روابط بین تل آویو و واشنگتن را بحرانی کرده است.

وی افزود که نتانیاهو در با بحران سازی در روابط با آمریکا با آتش بازی می‌کند.

گانتس با بیان اینکه نتانیاهو در حال حمله به روابط با ایالات متحده است، گفت: این بازی با آتش به قیمت ( تضعیف ) امنیت «اسرائیلی‌ها» است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

همچنین شبکه ۷ رژیم صهیونیستی پیش تر فاش کرد که دولت بایدن برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا شرط گذاشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته که بایدن می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

وی افزود که بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف رژیم اسرائیل برای حل موضوع لایحه تغییرات قضایی به توافق برسد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها