مجسمه عریان نتانیاهو در بیست‌وهشتمین هفته تظاهرات

کد خبر: 1233372

معترضان به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیست و هشتمین هفته تظاهرات علیه وی، مجسمه عریانش را به خیابان‌ها آوردند.

 مجسمه عریان نتانیاهو در بیست‌وهشتمین هفته تظاهرات

تظاهرات کنندگان در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای بیست‌وهشتمین هفته متوالی علیه «بنیامین نتانیاهو» تظاهرات کردند.

تظاهرات اصلی در شهر تل‌آویو در خیابان کاپلان برگزار شده است. در شهر حیفا نیز تظاهرات گسترده‌ای برگزار شده است.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که نتانیاهو عصر امروز به دلیل از حال رفتن به بیمارستان منتقل شده بود.

14020424000832_Test_NewPhotoFree

مجسمه عریان نتانیاهو در تظاهرات امروز

دفتر نتانیاهو تایید کرد که او عصر امروز شنبه (۱۵ ژوئیه) به بیمارستان منتقل شده است. به گزارش «واللا»، نتانیاهو پس از این که برای مدت کوتاهی هوشیاری خود را در خانه‌اش از دست داد، به بخش اوراژانس بیمارستان منتقل شده بود اگر چه وی چند ساعت بعد در پیامی ویدئویی اعلام کرد که حالش خوب بوده و گرما زده شده است.

پس از آغاز تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای اعمال تغییرات در ساختار قضایی، فلسطین اشغالی به‌ویژه شهرهای مهم آن از جمله تل‌آویو و حیفا هفته‌هاست شاهد تظاهرات پیوسته بوده‌ است.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته می‌شود و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی این رژیم، کابینه و احزاب سیاسی این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌ها را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند. نتانیاهو در طول دوران نخست‌وزیری خود با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه بوده است./فارس

ادامه اعتراضات علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو

منابع‌ عبری‌زبان از برگزاری مجدد تظاهرات در سراسر اراضی اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابابینه نتانیاهو خبر دادند.

به گزارش  ایسنا، شبکه عبری زبان «کان» شنبه شب گزارش داد که تظاهرات و اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو کل فلسطین اشغالی را فراگرفته است.

این تظاهرات در حالی برگزار شده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه به دلیل بی‌حالی به بیمارستان «شیبا» در تل آویو انتقال یافته است.

 خلبانان صهیونیست تهدید به نافرمانی خود را عملی کردند

۱۸۰ خلبان و خلبان احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کردند که دیگر در یگان‌های خود حاضر نخواهند شد، زیرا وجدانشان به آنها امر می‌کند که در سوی دیگر این خاکریز باید قرار بگیرند.

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، 180 نفر از پرسنل نیروهای هوایی از جمله تعداد زیادی از خلبانان تصمیم گرفتند از پیوستن به خدمت احتیاط امتناع کرده و تا زمانی که کابینه نتانیاهو از رویکرد خود در انجام تغییرات قضائی عقب نشینی نکرده به این تمرد خود ادامه خواهند داد.

به نوشته این رسانه قرار است صدها نفر دیگر از نظامیان اسرائیلی نیز در هفته آینده به آنها بپیوندند.

در ادامه این گزارش آمده است، علاوه بر پرسنل نیروهایی، واحدهای دیگر ارتش اسرائیل از جمله نیروی دریایی و بخش سایبری و حتی پرسنل بخش اطلاعات هم در پیام‌های جداگانه‌ای تاکید کردند که از حضور در خدمت احتیاط تمرد خواهند کرد.

این تمرد حتی به ستاد ارتش اسرائیل هم رسیده است، رونین برگمن روزنامه نگار این رسانه عبری زبان تاکید کرد، بیش از 220 نفر از نظامیان احتیاط جمعی ستاد ارتش نیز قصد دارند به فرماندهان خود اعلام کنند از این پس در محل ماموریت خود حاضر نخواهند شد.

در ادامه این گزارش همچنین فاش شد، یکی از افسران عالی رتبه سابق واحد اطلاعات ویژه سایبری رژیم صهیونیستی موسوم به واحد 8200 هم در نامه‌ای به فرماندهان عالی رتبه این ساختار اعلام کرد: تصویب اولیه قانون اصلاحات قضائی گام اول کودتای حقوقی بوده و اسرائیل را به سوی دیکتاتوری خواهد کشاند.

در این بین یکی از خلبانان هم در گفتگویی با شبکه تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی کان اعلام کرد: (رژیم) اسرائیل در لبه پرتگاه قرار گرفته است، راهی که در پیش گرفته شده ما را به جنگ داخلی می‌برد، ادامه این مسیر به معنای از بین رفتن دولت یهودی است، عهدی که بین کابینه و صهیونیست‌ها بسته شده، نقض گردیده است.

با این حال هرتسی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نظامیان صهیونیست نسبت به تمرد از خدمت در یگان‌های نظامی خود هشدار داد و افزود این رفتار شما توانمندی ارتش اسرائیل را در مقابل چالش‌های پیش رو تضعیف می‌کند.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از وی که در یک جمع بسته برای شماری از افسران احتیاط هفته گذشته سخن می‌گفت، افزودند: اگر ما امروز تمرین نکنیم ارتش اسرائیل در زمانی که نیازمند بکارگیری نیروهای احتیاط است زیان خواهد دید، چون آمادگی شما پایین خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها