مقتدی صدر اهانت به مراجع و حمله به دفاتر مالکی را محکوم کرد

کد خبر: 1233775

مقتدی صدر رهبر جریان صدر اهانت به نمادهای دینی و مذهبی و نیز حمله به دفاتر احزاب سیاسی را محکوم کرد.

 مقتدی صدر اهانت به مراجع و حمله به دفاتر مالکی را محکوم کرد

مقتدی صدر رهبر جریان صدر اهانت به نمادهای دینی و مذهبی و نیز حمله به دفاتر احزاب سیاسی را محکوم کرد.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر حملات برخی از افراد به دفاتر احزاب سیاسی از جمله حزب الدعوه عراق که رهبری آن را نوری المالکی عهده دار است محکوم و آن را اقداماتی برای شعله ور کردن فتنه میان شیعیان توصیف کرد.

در بخشی از بیانیه مقتدی صدر که در صفحاتش در شبکه مجازی هم منتشر شده و رسانه‌های عراقی نیز آن را بازتاب دادند، تاکید شده است، ما در آستانه ماه محرم الحرام شاهد آن هستیم برخی از طرف‌های مخالف امام حسین (ع) به طور اخص و اهل بیت(ع) به طور اعم در حال تلاش برای به راه انداختن فتنه شیعی ـ  شیعی با به کارگیری خشونت و سلاح علیه مقر برخی از احزاب هستند.

او تاکید کرد، ما ضمن محکومیت این اقدام به مؤمنین هشدار می‌دهیم که از افتادن به دام افرادی که برای رسیدن به اهداف پلید خود از ریختن خون و نشر فتنه ابایی ندارند، اجتناب کنند.

صدر در بخش دیگری از این بیانیه خود با اشاره به طرح قانون جرم انگاری اهانت به علما و نمادهای دینی تاکید کرد، عراق دیگر تحمل رفتارهای غیر مسئولانه را ندارد.

مقتدی صدر از طرح این قانون در مجلس عراق استقبال کرد و آن را در زمینه کاهش خطر فتنه در کشور امیدوار کننده دانست.

در همین راستا سازمان بدر نیز از مجاهدین این سازمان خواست در مقابل حملات صورت گرفته علیه مقرهای سازمان خویشتنداری کرده و از ورود به دامی که در این زمینه پهن شده اجتناب کنند.

سازمان بدر در بیانیه‌ای که رسانه‌های عراقی آن را منتشر کردند، تاکید کرد: طی دو روز گذشته تعدادی از مقرهای سازمان و برخی از مقرهای سازمان‌های اسلامگرای دیگر مورد حملات مسلحانه قرار گرفتند، ما ضمن محکومیت این اقدامات ناجوانمردانه تاکید می‌کنیم که این حملات با اعلام موضع سازمان بدر در مخالفت با سلطه گری آمریکا بر امور اقتصادی، امنیتی و سیاسی عراق و دعوت برای پایان این سلطه گری و دستیابی به استقلال حقیقی همزمان بوده است.

در پایان این بیانیه هم تاکید شده است از تمام مجاهدین می‌خواهیم تا با وحدت صف و وحدت کلمه فرصت را از دشمنان عراق بگیرند.

در خبری دیگر  دستگاه قضایی عراق هم درباره عواقب اهانت به مراجع و چهره‌های دینی هشدار و در بیانیه‌ای از تشدید مجازات اهانت کنندگان به مراجع و چهره‌های دینی خبر داد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها