تغییر لحن نخست وزیر ایتالیا درباره مساله مهاجرت

کد خبر: 1234643

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا که پیشتر مخالف جدی مهاجرت بود، از آمادگی دولتش برای جذب افراد مهاجر از طریق قانونی خبر داد.

تغییر لحن نخست وزیر ایتالیا درباره مساله مهاجرت

جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا که پیشتر مخالف جدی مهاجرت بود، از آمادگی دولتش برای جذب افراد مهاجر از طریق قانونی خبر داد.

به گزارش از رویترز، ملونی امروز یکشنبه در یک کنفرانس بین‌الملل با محور مهاجرت اعلام کرد که مهاجرت‌های غیرقانونی به تمام کشورهای حوزه مدیترانه آسیب می‌زند. نخست وزیر ایتالیا همچنین از کشورها خواستا با همکاری یکدیگر علیه قاچاق انسان مبارزه کنند.

ملونی بر خلاف اظهارات افراطی پیشین خود، در این کنفرانس که در رم با حضور سران و مقام‌های ارشد کشورها برگزار می‌شود، گفت که دولت ایتالیا آماده جذب افراد مهاجر از طرق قانونی است.

وی توضیح داد: مهاجرت غیرقانونی گسترده به هر کدام از ما آسیب می‌زند. هیچ کس از این مساله نفع نمی‌برد، به جز سازمان‌های مجرمی که از درآمدهای ضعیف ترین افراد ثروتمند می‌شوند و از قدرتشان حتی علیه دولت‌ها استفاده می‌کنند.

اوایل این ماه ایتالیا وعده صدور 452 هزار روادید کاری برای ملیت‌های غیر اتحادیه اروپا تا سال 2025 را داد. در سال 2019 پیش از شروع کرونا، ایتالیا فقط 30 هزار و 850 روادید صادر کرده بود.

کنفرانس رم که با هدف ایجاد همکاری برای حل مسائل در چندین مساله برگزار شده، میزبان نماینده‌هایی از کشورهایی از جمله امارات، تونس، قبرس، لیبی و اتحادیه اروپا است.

قیس سعید رئیس جمهوری تونس که از سوی اتحادیه اروپا کمک 105 میلیون یورویی برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی دریافت کرده، اعلام کرد: در کشور ما قاچاق بین‌المللی انسان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

هفته گذشته اتحادیه اروپا یک یادداشت تفاهم همکاری با تونس برای ارائه 105 میلیون یورو کمک بمنظور جلوگیری از خروج قایق مهاجران و مبارزه با قاچاقچی‌ها امضا کرد.

ملونی که در اکتبر سال گذشته میلادی ریاست یک دولت راست افراطی در ایتالیا را بر عهده گرفت، به دنبال تعامل با دیگر کشورها در تلاش برای حل مهاجرت گسترده و مبارزه با قاچاقچی‌های انسان است.

درحالیکه دولت ایتالیا موانعی را بر سر راه کشتی‌های نجات دهنده مهاجران در دریای مدیترانه قرار داده، در توقف حرکت مهاجران که عمدتا از لیبی و تونس می‌آیند، ناکام مانده است.

ورود مهاجران غیرقانونی به ایتالیا تا به اینجای سال میلادی به 83 هزار نفر رسیده در حالیکه تعداد در مدت مشابه در سال 2022، 34 هزار نفر بوده است.

ملونی ابراز داشت که تمرکز اصلی کنفرانس بر روی حمایت از توسعه در آفریقا با شراکت دراز مدت و بر اساس احترام متقابل است.

نخست وزیر ایتالیا اضافه کرد: غرب توجه را بیشتر بر روی نگرانی درباره دادن تجارب گذاشته تا کمک کردن و این احتمالا پیشرفت در مسائل راهبردی را دشوارتر کرده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها