تشکر رئیس جمهور بلاروس از پوتین به دلیل حمایت نظامی

کد خبر: 1234658

رئیس جمهور بلاروس در جریان ملاقات با همتای روس خود بابت پشتیبانی اخیر نظامی، امنیتی از این کشور در تقابل با لهستان تشکر کرد.

تشکر رئیس جمهور بلاروس از پوتین به دلیل حمایت نظامی

رئیس جمهور بلاروس در جریان ملاقات با همتای روس خود بابت پشتیبانی اخیر نظامی، امنیتی از این کشور در تقابل با لهستان تشکر کرد.

«آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بابت تضمین‌های امنیتی به بلاروس تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بلاروس «بلتا» رئیس جمهور بلاروس در جریان گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در  شهر «سن پترزبورگ» گفت: « می خواهم از شما تشکر کنم. شما اولین کسی در روسیه هستید که آشکارا و واضح در مورد این موضوع صحبت کردید که  تجاوز به بلاروس، حمله به روسیه خواهد بود.»

ولادیمیر پوتین جمعه گذشته در نشست با اعضای دائم شورای امنیت فدراسیون روسیه اظهار داشت که تجاوز به بلاروس حمله به روسیه تلقی خواهد شد. و روسیه با تمام امکاناتی که در اختیار دارد، پاسخ خواهد داد.

هشدار پوتین به لهستان بود. وی در بخشی از سخنان خود گفت که سرزمین‌های غربی لهستان امروزی هدیه استالین به لهستانی‌هاست.  بعد از ورود نیروهای گروه «واگنر» روسیه به بلاروس، کمیته امنیت ملی لهستان تصمیم گرفت نظامیان خود را در مرزهای شرقی با بلاروس مستقر کند. لهستان از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، به شدت از اوکراین حمایت کرده و روابط نزدیکی بین دو کشور وجود دارد. نخست وزیر لهستان چندی قبل گفت که اوکراین شایسته مسیر سریع برای عضویت در ناتو است، زیرا در راستای منافع ناتو می جنگد.

بلاروس نیز در نقطه مقابل به شدت حامی روسیه است و دو کشور  روابط گرمی در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی دارند.

 رئیس جمهور بلاروس در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین،از موفقیت های ارتش روسیه در عملیات نظامی تمجید کرد.

وزارت خارجه لهستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور روسیه در حمایت از بلاروس، روز شنبه سفیر این کشور را در «ورشو» برای توضیحات احضار کرد.

 به دنبال تحرکات مرزی لهستان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از خصومت‌ ورزی لهستان و تجمع نظامیان این کشور در مرز بلاروس، انتقاد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها