معاون بایدن زیر میکروسکوپ

کد خبر: 1234659

«یاهو نیوز» در تحلیلی به چرایی محبوبیت بسیار پایین «کامالا هریس» در مقایسه با سایر معاونان ریاست‌جمهوری در آمریکا پرداخته و وضعیت جو بایدن را در این امر موثر دانسته است.

معاون بایدن زیر میکروسکوپ

محبوبیت پایین «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا رکورد زده و طبق نتایج نظرسنجی «ان‌بی‌سی» که در ماه ژوئن انجام شد، هریس دارای امتیاز خالص منفی ۱۷ است که کمترین میزان امتیاز ثبت شده برای یک معاون رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ این نظرسنجی است.

«یاهو نیوز» در تحلیلی تحت عنوان «چرا کامالا هریس تا این حد در نظرسنجی‌ها نامحبوب است؟» با ذکر مقدمه بالا، افزود: حدود هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که نتایج آن نشان داد ۴۹ درصد رای‌دهندگان نسبت به هریس نظر منفی دارند، در حالی که ۳۲ درصد دیدگاه مثبتی نسبت به معاون بایدن دارند.

به نوشته این گزارش، هریس در سال ۲۰۲۱ با دستیابی به این سمت به عنوان اولین سیاه‌پوست و اولین زن هندی‌تبار تاریخ‌سازی کرد. «جاناتان هانسون» دانشمند علوم سیاسی و مدرس در دانشگاه میشیگان معتقد است هریس در حال قدم گذاشتن به قلمروی جدید است.

او به یاهو نیوز گفت: بنابراین باید این احتمال را در نظر بگیریم که نتایج او (در نظرسنجی‌ها) متاثر از تعصبات جنسیتی یا نژادی/قومیتی است. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد برای برخی از مردم جنسیت و نژاد او جنبه مثبت دارد و برای افراد دیگر ممکن است بیشتر در جهت منفی عمل کند.

بر اساس نظرسنجی‌های ان‌بی‌سی، در اکتبر ۲۰۱۹ دیدگاه‌ها به «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» ۳۸ درصد منفی و ۳۴ درصد مثبت بود. و در دسامبر ۲۰۱۰ نظرات نسبت به جو بایدن معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا ۳۴ درصد مثبت در مقابل ۳۳ درصد منفی بود.

هانسون در این خصوص گفت کارشناسان می‌گویند دوره هریس مملو از وظایف سخت بوده است. وی افزود: از او خواسته شد روی مهاجرت تمرکز کند که به لحاظ سیاسی موضوعی حساس و کار بر روی آن سخت است. بنابراین می‌توان اینطور استدلال کرد که به او فرصت چندان مطلوبی داده نشد تا مجموعه‌ای از دستاوردهای عمومی مثبت و مشهود را ایجاد کند.

چرا وضعیت هریس اهمیت دارد؟

ماه آوریل جو بایدن برنامه خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای دومین دوره را اعلام کرد که او را به مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل خواهد کرد. اعلام بایدن توجهات را به هریس به عنوان معاون او و نفر دوم قدرت جلب کرد.

هانسون در اشاره به قوانین آمریکا که طبق آن معاون رئیس‌جمهور «اختیارات و وظایف» ریاست‌جمهوری را در صورت برکناری، مرگ، استعفا یا ناتوانی رئیس‌جمهور برعهده می‌گیرد، گفت: «ما به طور معمول به این شدت این احتمال که رئیس‌جمهور کل دوره ریاست‌جمهوری را دوام نیاورد، در نظر نمی‌گیریم». به گفته وی، اما در مورد زوج انتخاباتی بایدن-هریس مردم نگاه دقیق‌تری به این موضوع دارند و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا هریس واقعاً برای رئیس‌جمهور شدن آماده است.

به تحلیل یاهو نیوز، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، هریس به هدف جمهوری‌خواهان تبدیل شده است. «نیکی هیلی» فرماندار سابق کارولینای جنوبی که به دنبال نامزدی حزب جمهوری‌خواه است در ماه ژوئن گفت: رای به رئیس‌جمهور بایدن، در واقع رای به رئیس‌جمهور هریس است. ما در مقابل کامالا هریس رقابت می‌کنیم.

«کلی دیتمار» مدیر تحقیقات مرکز «زنان و سیاست آمریکا» گفت تلاش هماهنگی از سوی جمهوری‌خواهان برای جلب کردن توجهات به هریس برای کاستن از امتیاز او در نظرسنجی‌ها وجود دارد. دیتمار افزود: اگر همیشه از کامالا هریس دیوسازی کنی، در پیام‌ها و رسانه‌های اجتماعی و همه این‌ها محبوبیت او به طور کلی کاهش خواهد یافت.

اما دموکرات‌ها معتقدند نظرسنجی‌ها با آرا منطبق نیست. «آنتوان سیرایت» استراتژیست دموکرات در اشاره به بخشی از واشنگتن که به عنوان مرکز لابی‌گران شناخته می‌شود، گفت: واقع ماجرا این است که نظرسنجی‌ها برای کسانی که در خیابان کِی هستند اهمیت دارند، آن‌ها مطمئناً برای افراد در خیابان‌ها مهم نیستند و نتیجه انتخابات در خیابان‌ها مشخص می‌شود.

دیدگاه‌ها

در بخش پایانی تحلیل یاهو نیوز دیدگاه‌های مختلف ابراز شده در رسانه‌ها و از سوی شخصیت‌ها درباره هریس، وضعیت او و عملکردش ذکر شده است.

هریس کامل نیست اما به شدت قضاوت شده است

«لورن لیدر» وبگاه خبری آمریکایی هیل وابسته به کنگره آمریکا: کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور کامل نیست--او گاهی اوقات در تلاش برای داشتن کارکنان خوب و سخت ظاهر شدن در حضورهای عمومی بدترین دشمن خود بوده است. اما به سختی می‌توان توجه منفی زیادی که دریافت می‌کند را با نقد منطقی سنجید و همچنین نمی‌توان تشبهاتش با تنها زنی--هیلاری کلینتون [وزیر خارجه پیشین]-- که تاکنون تا این حد به بالاترین مقام کشور ما نزدیک شد را ندید. او هم سال‌ها اطلاعات نادرست و حملات جنسیتی که بر نتایج انتخابات ۲۰۱۶ تاثیر گذاشت را تحمل کرد.

نتایج هریس در نظرسنجی‌ها می‌تواند بر انتخابات ۲۰۲۴ اثر بگذارد

«کال توماس» فاکس نیوز: اگر جو بایدن به دنبال دوره دوم است، باید مشکل مرتبط با کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور خود را حل کند. گرچه در حال حاضر نتایج خود بایدن هم در نظرسنجی‌ها خیلی بهتر از هریس نیست. نتایج جدیدترین نظرسنجی لس آنجلس تایمز نشان داده تا این ماه ۴۱ درصد رای‌دهندگان ثبت شده نظر مساعدی نسبت به هریس داشتند و ۵۳ درصد نظرشان منفی بود. امتیاز خالص منفی ۱۲ درصد. آدم تعجب می‌کند که آن ۴۱ درصد چه چیزی را دستاورد هریس می‌دانند زیرا دستاوردی وجود نداشته است.

یک نظرسنجی تصویر کاملی ارائه نمی‌دهد

«آنتوان سیرایت» استراتژیست دموکرات به یاهو نیوز: اگر از افراد جوان در پردیس‌های دانشگاهی در سراسر کشور که هریس در دوران انتخابات میان‌دوره ای به آن‌ها سر زد بپرسید، تضمین می‌کنم پاسخ متفاوتی خواهند داد.

هریس کارش را انجام می‌دهد

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنا: در زمان‌هایی که بیشترین اهمیت را داشته، معاون هریس رای تعیین‌کننده را درباره برخی از تاریخی‌ترین لوایح دوران مدرن از «طرح نجات آمریکا» تا قانون کاهش تورم ... داده است. او وظایف خود را به بهترین شکل انجام داده است.

هریس زیر میکروسکوپ است

«کلیفورد یانگ» معاون امور عمومی و تحقیقات افکار عمومی در موسسه افکارسنجی «ایپسوس»: فکر می‌کنم به دلیل عدم اطمینان در خصوص بایدن و نامزدی دوباره او، در حال حاضر تمرکز ویژه و بیش از حد روی هریس وجود دارد. به یاد نمی‌آورم هیچ زمان دیگری در این حد روی یک معاون رئیس‌جمهور و نتایجش در نظرسنجی‌ها تمرکز کرده باشیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها