پوتین: توپ مذاکرات کاملا در زمین اوکراین است

کد خبر: 1235642

رئیس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو برخلاف غرب که تنها به منافع خودش فکر می‌کند، آماده بررسی راهکارهای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوضاع اوکراین است.

پوتین: توپ مذاکرات کاملا در زمین اوکراین است

به گزارش تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه کشورهای غربی در جنگ‌های بین‌المللی همواره در مسیر نیل به منافع خود اقدام می‌کنند، گفت که مسکو آماده بررسی راه‌های حل و فصل صلح‌آمیز بحران اوکراین است.

پوتین که در جریان دیدار با رهبران کشورهای آفریقایی صحبت می‌کرد، گفت: آیا فراموش کرده‌اند که اوضاع سودان را ویران کردند؟ کاری که در سوریه کردند را فراموش کرده‌اند؟ آنها فقط زمانی قوانین بین‌المللی را به یاد می‌آورند که باور داشته باشند می‌توان از این ابزار علیه دیگری استفاده کرد؛ که در این مورد ابزار علیه روسیه استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: آنها هیچ چیزی به دست نخواهند آورد؛ این یک اصل اولیه است. آنها اگر خواستار تبعیت دیگری از منشور سازمان ملل و سایر قوانین بین‌المللی هستند، ابتدا باید خودشان از همان هنجارهای پیروی کنند. با این حال، این بدین معنا نیست که ما نمی‌خواهیم یا به‌دنبال راه‌حل صلح‌آمیز برای جنگ‌ها نیستیم.

پوتین خطاب به رهبران کشورهای آفریقایی گفت: رویکرد شما، تفکر شما، همه و همه انعکاس طرح صلح چینی‌ها برای جنگ اوکراین است که در ماه فوریه مطرح شد.

وی با یادآوری اینکه مقامات اوکراین «قانونی مبنی بر ممنوعیت مذاکره با روسیه تدوین و تصویب کرده‌اند»، تصریح کرد: ما به نوبه خودمان هرگز مذاکرات را رد نکرده‌ و همیشه گفته‌ایم که آماده گفتمان بیشتر هستیم. روسیه همواره به طور علنی آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده است.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه همچنین با یادآوری اینکه «پیش‌نویس پیمان صلح به بهترین نحو مورد رایزنی قرار گرفت»، خاطرنشان کرد: از ما خواستند تا جهت ایجاد شرایط به منظور امضای توافق نهایی، نیروهای‌مان را خارج کنیم اما بعد از خروج نیروهای‌مان از حومه کی‌یف، مقامات اوکراین، تمام توافقات و قول و قرارهای قبلی را منکر شدند و حاشا کردند.

پوتین تاکید کرد: بنابراین، معتقدم که توپ کاملا در زمین آنهاست. در حال حاضر جزئیات آنچه بر سر آن مذاکره کردیم را نمی‌گویم چون کار درستی نیست. اما همه می‌دانند و ما هم به خوبی می‌دانیم که کی‌یف در جریان فروپاشی اتحاد جماهیر، براساس اعلامیه استقلال، استقلالش را به دست آورد و این اعلامیه به وضوح مقرر می‌کند که اوکراین کشوری بی‌طرف است.

وی در پایان اضافه کرد: این مساله برای ما در درجه اول اهمیت است؛ متوجه نمی‌شویم که چرا غرب شروع به گنجاندن اوکراین در ناتو کرد؟! این اقدام، تهدیدی بنیادی برای منافع روسیه محسوب می‌شود.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها