سوریه: آمریکا تروریست‌ها را به سلاح شیمیایی مجهز کرد

کد خبر: 1237668

معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خبر داد که نظامیان اشغالگر آمریکایی در منطقه التنف، تروریست‌ها را به مواد شیمیایی مجهز کردند و به آنان آموزش داده‌اند که چگونه با صحنه‌سازی، از این مواد استفاده کنند.

سوریه: آمریکا تروریست‌ها را به سلاح شیمیایی مجهز کرد

معاون نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا تروریست‌های منطقه التنف را به مواد شیمیایی مجهز کرده‌ است تا دولت سوریه را متهم کند.

معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خبر داد که نظامیان اشغالگر آمریکایی در منطقه التنف، تروریست‌ها را به مواد شیمیایی مجهز کرده‌اند و به آنان آموزش داده‌اند که چگونه با صحنه‌سازی، از این مواد استفاده کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه‌شنبه گزارش داد که «الحکم دندی» معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل فاش کرد که نیروهای آمریکایی مواد شیمیایی در اختیار تروریست‌های موجود در منطقه التنف گذاشته‌اند تا یک حادثه صوری ایجاد و دولت سوریه را به استفاده از آن متهم کنند.

این مسئول سوری افزود: «اصرار شورای امنیت بر برگزاری جلسات ماهانه در مورد پرونده شیمیایی در سوریه، علی‌رغم نبود اتفاقی که این جلسات را ایجاب کند، تنها با هدف ایجاد فرصت برای تکرار اتهام‌زنی‌های کشورهای شناخته شده علیه سوریه صورت می‌گیرد.»

نیروهای آمریکایی در منطقه منتهی به شرق رود فرات در جنوب شرقی سوریه و نزدیکی گذرگاه مرزی التنف و میادین نفتی رمیلان مستقر هستند و در الحسکه و دیرالزور نیز حضور دارند تا منابع نفتی سوریه را غارت کنند./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها