کنگره آمریکا: خانواده بایدن از روسیه پول گرفته است

کد خبر: 1237890

خانواده بایدن، در سال‌هایی که او معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود، میلیون‌ها دلار کمک مالی خارجی از الیگارش‌های روسی، قزاقستانی و اوکراینی، از جمله «النا باتورینا» تاجر روسی، دریافت کرده است.

کنگره آمریکا: خانواده بایدن از روسیه پول گرفته است

رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا سندی را افشا کرد که نشان می‌دهد خانواده رئیس جمهور این کشور بیش از ۲۰ میلیون دلار کمک مالی خارجی از الیگارش‌های روس، قزاق و اوکراینی دریافت کرده است.

 سند جدیدی که توسط «جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده، نشان می‌دهد اعضای خانواده «جو بایدن»‌ رئیس جمهور این کشور مبالغ زیادی از روسیه پول دریافت کرده‌اند.

کومر با انتشار یادداشتی درباره اسناد بانکی در کنگره، گفت که خانواده بایدن، در سال‌هایی که او معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود، میلیون‌ها دلار کمک مالی خارجی از الیگارش‌های روسی، قزاقستانی و اوکراینی، از جمله «النا باتورینا» تاجر روسی، دریافت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «این یادداشت نشان می‌دهد که چگونه بایدن‌ها و شرکای تجاری‌شان میلیون‌ها دلار از این الیگارش‌ها دریافت کردند. در زمان معاونت بایدن، هانتر بایدن پسر او، یک نام تجاری به بازار عرضه کرد تا میلیون‌ها دلار از الیگارش‌های روسیه، قزاقستان و اوکراین دریافت کند».

اشاره کومر به بیانیه اخیر «دوون آرچر» شریک تجاری سابق پسر بایدن و افشاگر کنونی است که طبق آن جو بایدن در زمان معاونت رئیس جمهور آمریکا، از موقعیت خود به عنوان یک نام تجاری برای ارسال پیام‌هایی از قدرت و نفوذ خود با هدف انتفاع خانواده‌اش استفاده کرده است.

رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: «واضح است که جو بایدن از معاملات تجاری پسرش آگاه بود و به خود اجازه داد تا یک برند باشد و در زمان معاونت رئیس جمهور آمریکا برای ثروتمند کردن خانواده خود تلاش کند».

به نوشته اسپوتنیک، این سند همچنین ضمیمه گزیده و مختصری دارد که مبالغ دریافت شده توسط خانواده بایدن از منابع خارجی را توضیح می‌دهد.

کومر تاکید کرد کمیته‌ای که او ریاست آن را برعهده دارد، تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون دلار از این گونه پرداخت‌های خارجی به خانواده بایدن و همکاران تجاری آنها را شناسایی کرده است.

پیش از این، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه فساد جو بایدن هر روز بیش از پیش در مجلس نمایندگان این کشور آشکار می‌شود، او را فاسدترین رئیس‌جمهور آمریکا لقب داد/ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها