فرود هواپیماهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد عراق

کد خبر: 1239107

یک منبع امنیتی آگاه اعلام کرد که ده‌ها هواپیمای بزرگ در پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب الانبار فرود آمدند.


فرود هواپیماهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد عراق

به نقل از المعلومه، این منبع اعلام کرد، در پایگاه عین‌الاسد در ناحیه البغدادی واقع درشهرستان هیت در غرب الانبار، ده‌ها هواپیمای بزرگ که مختص انتقال نیروهای رزمی و تجهیزات جنگی هستند، فرود آمدند. اطلاعی درخصوص اینکه این هواپیماها حامل چه بودند، در دست نیست.

وی افزود، پایگاه عین‌الاسد از سال‌ها قبل شاهد چنین تحرکاتی برای فرود هواپیماها نبود و این امر نشانگر وجود یک اقدام نظامی است که شاید نیروهای آمریکایی طی روزهای آتی دست به آن بزنند.

این منبع خاطرنشان کرد که پایگاه عین‌الاسد صحنه تحرکات غیرمعمول هواپیماهای جنگی است که در میان تدابیر پیشگیرانه بی سابقه، در داخل پایگاه فرود آمدند.

وی گفت که جنگنده‌های آمریکایی به صورت گسترده بر فراز این پایگاه به پرواز درآمدند تا حمایت امنیتی را از آن هواپیماها به عمل آورند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه وجود تحرکات نظامی آمریکا در عراق را تکذیب کرد.

سخنگوی پنتاگون در گفتگویی مطبوعاتی عنوان داشت که هیچ تحرکاتی از این قبیل در روزهای گذشته چه به سمت عراق یا در داخل این کشور رخ نداده است.

این مسئول که نخواست نامش فاش شود، گفت فایل‌های ویدئویی پخش شده که گفته می‌شود مربوط به کاروان‌های آمریکایی است، هیچ ارتباطی با نیروهای آمریکایی ندارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها