مخالفت با نتانیاهو کار دست معاون نیروی دریایی اسرائیل داد

کد خبر: 1239285

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که در پی افزایش تنش میان نیروهای نظامی با کابینه نتانیاهو، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، حکم به برکناری معاون فرمانده نیروی دریایی داده است.

مخالفت با نتانیاهو  کار دست معاون نیروی دریایی اسرائیل داد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که در پی افزایش تنش میان نیروهای نظامی با کابینه نتانیاهو، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، حکم به برکناری معاون فرمانده نیروی دریایی داده است.

روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی، امروز (پنج شنبه) خبر داد که ناخدا «عوفر دورون» معاون فرمانده و سرپرست نیروی دریایی ارتش صهیونیستی، پس از آن‌که اعلام کرد در اعتراض به لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» بنیامین نتانیاهو، دیگر در نیروی ذخیره نخواهد بود، از مقام خود برکنار شده است.

به نوشته وبگاه خبری العهد، برکناری این مقام نظامی عالی‌رتبه پس از آن صورت گرفت که دریادار «دیوید سلمی» فرمانده نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در مقر عملیات این نیرو با تعدادی از افسران عالی‌رتبه از جمله «عوفر دورون» که دست از خدمت در نیروی ذخیره کشیده بودند، به گفت‌و‌گو نشست تا آن‌ها را از تصمیم خود منصرف کند که البته ناکام ماند.

حکم برکناری این مقام نظامی به تأیید و امضای «هرتزی هیلوی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی رسیده است و طبق بیانیه ارتش اشغالگر قدس، قرار است طی روزهای آتی فرد دیگری از میان یگان ذخیره نیروی دریایی جای عوفر دورون را بگیرد.

طبق بیانیه ارتش صهیونیستی، همچنین طی روزهای آتی قرار است درباره ناخدا «ایال شیغِو» معاون «عوفر دورون» که او نیز در اعتراض به لایحه قضایی نتانیاهو دست از حضور در نیروی ذخیره کشیده، تصمیم‌گیری شود.

هاآرتص نوشت که عوفر دورون و ایال شیغو دو تن از پنج افسر عالی‌رتبه در یگان ذخیره نیروی دریایی هستند که در شرایط بحرانی و اضطراری به عنوان معاونان فرمانده نیروی دریایی فعالیت می‌کنند.

برکناری معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش صهیونیستی، پس از آن است که مقامات نظامی این رژیم بارها نسبت به افزایش تمرد نظامیان به دلیل مخالفت با طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» به نتانیاهو هشدار داده‌اند. لایحه‌ای که منجر به بحران سیاسی بی سابقه در رژیم صهیونیستی شده و ماههاست که مخالفان را به خیابان‌ها کشانده است.

در این راستا طی نشستی که روز دوشنبه میان نتانیاهو و مقامات نظامی رژیم اشغالگر، برگزار شد، جلسه با تنش فوق‌العاده همراه بود، تا جایی که به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو بر سر «هرتزی هیلوی» رئیس ستاد مشترک داد زده بود. در آن نشست مقامات نظامی به خصوص «تامر بار» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو گفته بودند که ارتش با بحران نیروی انسانی مواجه است که این سخن باعث عصبانیت نتانیاهو شده بود.

از زمان طرح لایحه «اصلاحات قضایی» از سوی نتانیاهو در پارلمان اسرائیل (کنست) که مخالفان از آن با عنوان «کودتای قضایی» و «تثبیت دیکتاتوری» یاد می‌‌کنند، صدها خلبان ذخیره ارتش صهیونیستی و صدها افسر نظامی از دیگر بخش‌ها اعلام کرده‌اند که حاضر به خدمت در ارتش نیستند؛ تا جایی که روزنامه یدیعوت احارانوت روز سه شنبه نوشت: «منابع نظامی می‌گویند که ارتش با یکی از خطرناک‌ترین بحران‌های نیروی انسانی خود طی سال‌های گذشته مواجه است».

این شرایط موجب شده است تا مقامات نظامی در خصوص کاهش قابلیت‌ها و توانایی‌های عملیاتی ارتش صهیونیستی به نتانیاهو هشدار بدهند. در این راستا  «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب ملی‌گرای افراطی «اسرائیل خانه ما» در مصاحبه‌ روز سه شنبه خود با رادیو ۱۰۳FM گفت: «نتانیاهو اجازه بررسی شرایط ارتش در کابینه خود و حتی در کابینه امنیتی را نمی‌دهد و اصولا حاضر نیست در خصوص کاهش قابلیت‌ها و توانایی‌های ارتش اسرائیل در پی سیاست‌های او بحثی صورت گیرد»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها