پوتین: روسیه طرفدار گسترش استفاده از ارزهای ملی در بریکس است

کد خبر: 1240430

رئیس جمهور روسیه علت درگیری نظامی در اوکراین را تمایل برخی کشورها برای حفظ هژمونی خود نامید و تاکید کرد که کشورهای گروه بریکس با هر نوع هژمونی و انحصار طلبی که توسط برخی کشورها ترویج می‌شود، مخالفند و از تلاش آنها برای حل این بحران قدردانی کرد.

پوتین: روسیه طرفدار گسترش استفاده از ارزهای ملی در بریکس است

رئیس جمهور روسیه علت درگیری نظامی در اوکراین را تمایل برخی کشورها برای حفظ هژمونی خود نامید و تاکید کرد که کشورهای گروه بریکس با هر نوع هژمونی و انحصار طلبی که توسط برخی کشورها ترویج می‌شود، مخالفند و از تلاش آنها برای حل این بحران قدردانی کرد.

به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه، در نشست رهبران کشورهای عضو گروه بریکس  یادآور شد که علت درگیری نظامی کنونی در اوکراین تمایل برخی کشورها برای حفظ هژمونی خود است. وی تاکید کرد که کشورهای بریکس با هر نوع هژمونی و انحصار خود که توسط برخی کشورها ترویج می شود و همچنین با سیاست استعمار نو مخالف هستند.

پوتین امروز در نشست سران بریکس  (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کرد.

رهبر روسیه در این نشست گفت: «می‌خواهم این نکته را مورد توجه قرار دهم که میل به حفظ هژمونی خود در جهان و تمایل برخی کشورها برای حفظ این هژمونی بود که منجر به بحران شدید در اوکراین شد. و اقدامات روسیه در جریان عملیات ویژه ناشی از تمایل به پایان دادن به جنگ در اوکراین است که توسط تعدادی از کشورهای غربی و اقمار آنها آغاز شده است.»

وی یادآور شد که با کمک غرب کودتای غیرقانونی در اوکراین انجام شد و سپس جنگی علیه کسانی که با نتایج  این تغییر غیرقانونی قدرت موافق نبودند به راه افتاد.  پوتین افزود: «روسیه با آغاز عملیات ویژه تصمیم گرفت از مردمی حمایت کند که برای دفاع از فرهنگ، سنت‌ها، زبان و آینده خود سالها در حال جنگیدن بودند.  این جنگ بسیار بی رحمانه بود، جنگ نابودی که برای مدت هشت سال ادامه داشت. اقدامات ما در اوکراین تنها توسط یک چیز دیکته می شود و آن پایان دادن به جنگی که توسط غرب و اقمار آنها در اوکراین و علیه مردم ساکن در دونباس آغاز شده بود.»

قدردانی پوتین از تمایل کشورهای بریکس برای کمک به حل بحران اوکراین

رئیس جمهوری روسیه از تلاش های کشورهای بریکس در حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین بسیار قدردانی کرد.  وی گفت: «ما از همکاران خود در بریکس که فعالانه در تلاش برای پایان دادن به این وضعیت و دستیابی به یک راه حل عادلانه از راه های مسالمت آمیز مشارکت دارند سپاسگزاریم.»

پیش از این، چین طرح خود را برای حل و فصل صلح آمیز در اوکراین پیشنهاد کرده بود. یکی دیگر از کشورهای بریکس، آفریقای جنوبی است که مبتکر مأموریت صلح کشورهای آفریقایی برای حل بحران اوکراین شد. پوتین در حاشیه نشست روسیه و آفریقا که در سن پترزبورگ برگزار شد با نمایندگان این ماموریت دیدار کرد.

 روسیه طرفدار گسترش استفاده از ارزهای ملی در بریکس است

ولادیمیر پوتین در سخنان خود تاکید کرد که، فدراسیون روسیه طرفدار افزایش نقش کشورهای بریکس در نظام پولی و مالی بین المللی و گسترش استفاده از ارزهای ملی است و  به اجرای استراتژی مشارکت اقتصادی بریکس و توسعه دستورالعمل های بلندمدت جدید برای توسعه همکاری‌ها کمک خواهد کرد.

وی افزود: از جمله افزایش نقش کشورهای ما در سیستم پولی و مالی بین‌المللی، توسعه همکاری‌های بین بانکی، گسترش استفاده از ارزهای ملی و تعمیق تعامل از طریق مقامات مالیاتی، گمرکی و ضد انحصاری است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که دیگر اولویت های روسیه شامل ایجاد مشارکت در زمینه علم و نوآوری، مراقبت های بهداشتی، آموزش و توسعه روابط بشردوستانه به طور کلی است.وی افزود: در دوره ریاست خود، روسیه به سازنده ترین شکل با شرکای خود در این گروه تعامل خواهد کرد تا نقش و اقتدار بریکس را بیشتر تقویت کند که البته در حال رشد است و به این روند ادامه خواهد داد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها