کمک تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین | اعتراف پنتاگون

کد خبر: 1240774

آلمان بسته تسلیحاتی جدیدی در اختیار اوکراین قرار داد که بخشی از آن شامل موشک‌های سامانه دفاعی پاتریوت، پهپادهای شناسایی و ده‌ها میلیون گلوله است.

کمک تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین | اعتراف پنتاگون

آلمان بسته تسلیحاتی جدیدی در اختیار اوکراین قرار داد که بخشی از آن شامل موشک‌های سامانه دفاعی پاتریوت، پهپادهای شناسایی و ده‌ها میلیون گلوله است.

دولت آلمان پنجشنبه در تارنمای خود نوشت که خودروهای زرهی رزمی، سامانه دفاعی، توپخانه، تجهیزات مهندسی نظامی و تجهیزات ویژه حفاظتی در این بسته جدید به اوکراین داده شده است.

در بسته جدید «سامانه دفاع موشکی پاتریوت و موشک‌هایش»، هشت سامانه جدید شناسایی پهپاد و ۴۰ پهپاد شناسایی هایدران آر کی یو - ۳۵ به اوکراین داده شده است.

این بسته تسلیحاتی همچنین شامل ۳۱ میلیون گلوله سلاح‌های کوچک نیز به اوکراین داده شده است.

مجموع کمک‌های تسلیحاتی و امنیتی آلمان به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۱۷ میلیارد دلار بود و در سال جاری میلادی به ۵.۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین چهارشنبه شب در پیام ویدئویی خود گفت: آلمان باز هم سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌دهد.

زلنسکی اظهار کرد: آلمان و اوکراین بر سر تأمین سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت اضافی به کی‌یف به توافق رسیده‌اند.

زلنسکی با اظهار تشکر از آلمان به خاطر اینکه سیستم‌های پاتریوت دیگری در راه اوکراین است، تاکید کرد: این سامانه‌ها برای دفاع از مردم ما در برابر ترور روسیه ضروری است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: این موضوع قطعاً ما را به ایجاد یک سپر هوایی کامل نزدیکتر می‌کند و به مردم، شهرها و روستاهای ما در برابر حملات روسیه کمک خواهد کرد.

سامانه‌های پدافند هوایی زمینی مانند پاتریوت برای رهگیری و ساقط کردن موشک‌های ورودی متخاصم ساخته شده‌اند اما از آنجایی که بسیاری از اعضای ناتو پس از پایان جنگ سرد تعداد واحدهای پدافند هوایی خود را کاهش دادند، تمام اعضای این پیمان نظامی با کمبود این سامانه‌ها مواجه هستند.

شایان ذکر است که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه سال گذشته میلادی، این کشور کمک‌های مالی و نظامی زیادی از کشورهای غربی و برخی از کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

در حالی که کشورهای غربی از طریق پشتیبانی مادی، نظامی و سیاسی خود از کی یف، به دنبال جلوگیری از تحقق اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین هستند، مسکو بارها تاکید کرده که عملیات نظامی ویژه در منطقه «دونباس» در شرق این کشور را تا زمان دستیابی به تمامی اهداف خود متوقف نخواهد کرد.

نتایج یک نظرسنجی که هفته‌های گذشته انجام شد، نشان می‌دهد که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با صدور مجوز تأمین کمک بیشتر برای اوکراین از سوی کنگره این کشور، مخالف و ۴۵ درصد موافقند.

آمریکا از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۵ میلیارد دلار در قالب کمک‌های مختلف (مالی و نظامی) برای کی یف فراهم آورده است.

سخنگوی پنتاگون: اوکراین زیرساخت راه‌اندازی جنگنده اف ۱۶ ندارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه شب در گفت و گو با یک رسانه منطقه اعتراف کرد که اوکراین درحال حاضر زیرساخت لازم برای راه‌اندازی جنگنده اف ۱۶ را ندارد.

به گزارش ایرنا، پت رایدر این سخنان را در گفت وگوی اختصاصی با شبکه المیادین گفته است.

پیشتر نیویورک تایمز هفته گذشته در این باره به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که اگر ظرفیت ائتلاف اروپایی به رهبری هلند و دانمارک برای آموزش ده‌ها خلبان اوکراینی تکمیل شود، خلبانان اوکراینی در خاک آمریکا آموزش خواهند دید.

اما اکنون رویکرد آمریکا در حال تغییر است و پنتاگون قصد دارد به محض معرفی خلبانان از سوی اوکراین, برای آموزش آن‌ها در آمریکا اقدام کند.

نروژ پس از اعلام دانمارک و هلند مبنی بر ارسال چندین فروند جنگنده اف ۱۶ به اوکراین، این جنگنده ساخت آمریکا را به کی‌یف خواهد داد.

نروژ به عنوان یک عضو ناتو جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین خواهد داد. این گزارش در حالی منتشر شده که «یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ به اوکراین سفر کرده است.

هنوز این خبر که از سوی شبکه‌های تی‌وی۲ و ان‌. آر. کی انتشار یافته مورد تایید رسمی دولت نروژ قرار نگرفته است.

نروژ سومین کشور پس از دانمارک و هلند است که قصد ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین را دارد.

کی‌یف از مدت‌ها قبل درخواست این جنگنده‌های پیشرفته را کرده بود تا به نیروی هوایی خود برتری نظامی دهد. این کشور یک ضد حمله را در ماه ژوئن علیه نیروهای روسیه بدون پوشش هوایی آغاز کرده است.

در ماه فوریه کشور نروژ اعلام کرد که به عنوان بخشی از یک بسته حمایتی پنج ساله، ۷ میلیارد دلار به اوکراین می‌دهد که آن را به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان کمک به کی‌یف تبدیل می‌کند.

این پول به صورت مساوی برای کمک‌های نظامی و بشردوستانه تقسیم خواهد شد و برای هر سال ۱. ۴ میلیارد دلار تخصیص یافته است.

در ماه ژانویه نروژ ۵۲ جنگنده اف ۳۵ آمریکایی را دریافت کرد تا آن را جایگزین ناوگان اف ۱۶ قدیمی این کشور کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها