موضع صدر اعظم آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین

کد خبر: 1241059

صدر اعظم آلمان روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت که این کشور هرگز تصمیم عجولانه‌ای درباره کمک نظامی به اوکراین اتخاذ نخواهد کرد.

موضع صدر اعظم آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین

 «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز شنبه تاکید کرد که این کشور تصمیمات عجولانه در مورد کمک نظامی به اوکراین نخواهد گرفت.

وی که این سخنان را در مصاحبه با یک نشریه آلمانی مطرح می‌کرد، گفت: «می‌خواهم به همه خوانندگان این اطمینان را بدهم که هر تصمیمی را با دقت بررسی می‌کنم و بدون توجه به درخواست‌هایی که از آلمان می‌شود هرگز کاری را عجولانه انجام نخواهم داد».

شولتز تاکید کرد که همواره تصمیم‌گیری درباره موضوعاتی نظیر انتقال موشک‌های دوربرد به اوکراین سخت است.

این در حالی است که دولت  «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، آلمان را برای ارسال موشک‌های تاروس تحت فشار قرار داده ، اما آلمان در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر استفاده از این سلاح در اهدافی در خاک روسیه، تمایلی از خود نشان نداده است.

 پیشتر «یئهور چرنیف» قانونگذار اوکراینی گفت که آلمان پس از توافق پارلمانی، موشک‌های دوربرد تاروس  را ارسال خواهد کرد. وی گفت: «دوستان من در پارلمان آلمان به من اطلاع دادند که فراکسیون‌های کلیدی پارلمان درباره انتقال موشک های دوربرد تاروس به اوکراین به توافق رسیده‌اند.»

کی‌یف از زمان دریافت تعداد نامشخصی موشک‌های «سایه طوفان» از انگلیس، به طور مداوم از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی روسیه استفاده کرده است.

پیشتر، یک نماینده پارلمان اوکراین اظهار داشته بود که پارلمان آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف برای نبرد با روسیه موافقت کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها