واکنش حماس به تهدیدات تل آویو علیه فرمانده العاروری

کد خبر: 1241220

سخنگوی حماس اعلام کرد: تهدید دشمن به ترور فرمانده العاروری نشان از عمق بحرانی است که اشغالگران در نتیجه عملیات های شهادت طلبانه در کرانه باختری با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

واکنش حماس به تهدیدات تل آویو علیه فرمانده العاروری

سخنگوی حماس اعلام کرد: تهدید دشمن به ترور فرمانده العاروری نشان از عمق بحرانی است که اشغالگران در نتیجه عملیات های شهادت طلبانه در کرانه باختری با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

به نقل از المسیره، حازم قاسم سخنگوی حماس گفت: تهدید دشمن به ترور فرمانده العاروری نشان از عمق بحرانی است که اشغالگران در نتیجه عملیات های شهادت طلبانه در کرانه باختری اشغالی و از جمله آنچه گردانهای قسام انجام داده اند، با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: دشمن از ترور ملت ما دست برنمی دارد و به طور پیوسته به دنبال ترور فرماندهان مقاومت است.

حازم قاسم گفت: قدرت، حضور و تاثیر حماس در عمق رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر می شود و ما هرگز دست برنخواهیم داشت زیرا آنچه ما انجام می دهیم حقی مشروع در دفاع از ملت و سرزمین ما است.

وی افزود: ما وقعی به تهدیدات نتانیاهو نمی نهیم بلکه برعکس بر دامنه سطح چالش در برابر دشمن خواهیم افزود. دشمن باید منتظر واکنش بی سابقه مقاومت در چند میدان و چند جبهه باشد و اقدامات تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند.

حازم قاسم تاکید کرد: مقاومت ما تا زمان بازپس گیری سرزمین مان و بیرون راندن دشمن و آزادی قدس و مسجدالاقصی و اراضی فلسطینی تداوم خواهد داشت.

جهاد اسلامی: ترور رهبران مسیر مقاومت را متوقف نخواهد کرد

درپی تهدید نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که حتی ترور رهبران مقاومت مانع از ادامه مسیر ایستادگی و مقاومت دربرابر دشمن صهیونیستی نخواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه فلسطین الیوم، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیست و دومین سالروز ترور «ابوعلی مصطفی» دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در این باره تایید کرد که ترور رهبران و نمادهای ملت فلسطین مانع از ادامه مسیر مقاومت نخواهد شد و این مسیر بدون تردید به سوی تحقق اهداف ملت فلسطین و در راس آنها آزادسازی و بازگشت آوارگان پیش خواهد رفت.

سلمی گفت: تداوم مقاومت، گسترش و تشدید آن گواه آشکار شکست سیاست ترور است و تهدیدهای جنایتکاران جنگی صهیونیست‌ها علیه رهبران جهاد و مقاومت عزم ما را تضعیف نمی‌کند، بلکه برای ما به این معنی است که مبارزه ادامه خواهد داشت و ما باید هر لحظه برای حمایت و توسعه مقاومت تلاش کنیم و مقابله با آن را ادامه دهیم.

وی در ادامه به تمامی نیروهای مقاومت و ملت فلسطین که به هر شکلی با جنایات دشمن صهیونیستی مقابله می‌کنند درود فرستاد.

پیش از این نیز جنبش حماس در این باره تاکید کرده بود: تهدیدهای اشغالگران مبنی بر ترور رهبران مقاومت، مردم ما را مرعوب نخواهد کرد و با هرگونه حماقت دشمن با قدرت و قاطعیت مقابله خواهد شد.

این بیانیه پس از ان صادر شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی کابینه این رژیم در روز یکشنبه با اشاره به افزایش حملات علیه صهیونیست ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش و رهبر این گروه در کرانه غربی را مسئول این وضعیت دانست و وی را تهدید به ترور کرد.

نتانیاهو این تهدید را پس از صحبت‌های شب گذشته العاروری مطرح کرد.

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس پنجشنبه شب در یک گفت وگوی مفصل تلویزیونی با بیان این که "هرگز هراسی از تهدیدات دشمن صهیونیستی نداریم، ما صاحب حقیم و مقاومت گزینه ماست. " افزود: قضیه فلسطین یکی از اصول ثابت و جزو مقدسات امت اسلامی و عربی است.

وی با تأکید بر این که " مقاومت در کرانه باختری در شرایطی بی‌سابقه در حال افزایش است"، افزود: به دشمن اشغالگر اعلام می‌کنیم که هرگونه رویارویی گسترده با محور مقاومت و در راس آن ملت فلسطین شکستی بزرگ را بر این رژیم تحمیل خواهد کرد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان این که "باید شهرک‌نشین اشغالگری که به فلسطینیان حمله می‌کند، کشته شود و با نظامیانی هم که از آنان حمایت می‌کنند، باید مبارزه کرد"، افزود: برای مقابله با هرگونه تجاوز و جنایت اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین گزینه‌هایی مناسب در اختیار داریم.

العاروری گفت: در صورتی که کابینه رژیم اشغالگر به طرح‌ها و برنامه‌های خود ادامه دهد، کل منطقه شاهد جنگی فراگیر خواهد بود و ما اطمینان داریم که در صورت وقوع چنین جنگی، شکستی بزرگ به دشمن صهیونیستی تحمیل خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی کابینه با اذعان ضمنی به وضعیت بغرنج صهیونیستها در کرانه باختری و قدس اشغالی و غزه به خاطر مبارزه مسلحانه روز افزون مقاومت فلسطین و احاطه شدن رژیم صهیونیستی از سوی محور مقاومت، با تکرار لفاظی های خود علیه مقاومت گفت: "حماس و دیگر گروه های فلسطینی وابسته به ایران باید بدانند که ما با همه توان با تلاش ها آنها برای ایجاد (به زعم وی) تروریسم در کرانه باختری، غزه و دیگر نقاط خواهیم جنگید."

این مقام صهیونیست از گسترش حملات علیه صهیونیست ها از داخل و بیرون سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی و از مقابله رژیم صهیونیستی با همه کسانی که آنها را حامیان سیاسی یا تسلیحاتی یا سیاسی گروه های مقاومت دانست، سخن گفت.

نتانیاهو با اذعان به اینکه «ما روزهای آسانی در پیش نداریم و روزهای پرچالشی را سپری می کنیم»، به طور ضمنی به بحران و دو دستگی شدید داخلی در بین صهیونیست ها در سایه تصمیمات کابینه خود اشاره کرد و گفت: "ما باید برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی گسترده ایران که (از طریق گروه های مقاومت فلسطینی) علیه ما به اجرا در می آید، متحد شویم."

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی اکنون در بدترین وضعیت سیاسی و اقتصادی قرار دارد و علاوه بر اینکه با ناآرامی های داخلی و انزوای بین المللی مواجه است، بازدارندگی خود در مقابل مقاومت فلسطین را به ویژه در سرزمین های اشغالی و کرانه باختری از دست داده است.

متحدان غربی رژیم صهیونیستی درباره تداوم وضعیت فعلی این رژیم هشدار داده و اعلام کرده اند که ادامه این روند می تواند موجودیت آن را تهدید کند. خود سران صهیونیست نیز تاکنون بارها درباره فروپاشی و جنگ داخلی در درون رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها