سفر احتمالی پوتین به پکن

کد خبر: 1242281

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با ابراز خرسندی از مواضع شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که به زودی با او دیدار می‌کند.

 سفر احتمالی پوتین به پکن

 در شرایطی که فشارهای واشنگتن و متحدانش به پکن برای دور شدن از مسکو ادامه دارد، رئیس‌جمهور روسیه درباره دیدار با همتای چینی سخن گفت.

منابع رسانه‌ای دولتی در روسیه خبر دادند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین را دوست خود خواند و درباره این موضوع ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: «به زودی رویدادهایی خواهیم داشت و با (شی جین پینگ) رئیس‌جمهوری خلق چین دیداری خواهیم داشت».

ولادیمیر پوتین گفت: «من خوشحالم که او را دوست خودم بخوانم چرا که این مردی است که شخصا کار مهمی درباره توسعه روابط روسیه و چین در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد».

اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره دیدار آتی با همتای چینی خود در شرایطی مطرح شده که پیشتر برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که احتمال دارد پوتین در ماه اکتبر برای شرکت در نشست «کمربند و جاده» به چین سفر کند.

انتشار خبر دیدار روسای جمهور روسیه و چین و احتمال سفر ولادیمیر پوتین به پکن در بحبوحه فشارهای آمریکا و متحدانش علیه چین برای دور شدن از روسیه و پیوستن به کارزار فشار غربی‌ها علیه مسکو در رابطه با جنگ اوکراین صورت گرفته است.

مقام‌های ارشد چین به رغم تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ اوکراین، با کارزار تحریم‌های غرب علیه روسیه همراهی نکرده و روابط خوب پکن با مسکو را ادامه داده‌اند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها