توافق پوتین با محمد بن سلمان برای کاهش تولید نفت

کد خبر: 1243057

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان ولی عهد عربستان بر کاهش تولید نفت برای حمایت از بازارهای نفتی تاکید کرد.

توافق پوتین با محمد بن سلمان برای کاهش تولید نفت

درپی آنکه روسیه و عربستان تصمیم خود برای حمایت از بازارهای نفتی را اعلام کرده بودند صبح امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی با محمد بن سلمان ولی عهد عربستان گفتگو کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی کاخ کرملین آمده است که ولیعهد عربستان از رئیس جمهور روسیه به خاطر حمایت‌های ارائه شده به پادشاهی در روند پیوستن به گروه بریکس قدردانی کرد.

دوطرف همچنین از سطح بالای هماهنگی در چارچوب "اوپک پلاس" تمجید کرده و در مورد تعدادی از مسائل جاری با هدف تعمیق همکاری بین دو کشور گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و ولیعهد سعودی اعلام کردند که کاهش تولید نفت می تواند به ثبات بازار کمک کند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) به نقل از یک مقام مسئول در وزارت انرژی عربستان روز سه شنبه اعلام کرد ریاض تصمیم گرفته است که کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت را سه ماه دیگر یعنی تا پایان دسامبر تمدید کند.

این منبع افزود: کاهش داوطلبانه تولید نفت در چارچوب تلاش‌های اوپک پلاس برای تعادل در بازار نفت است.

معاون نخست وزیر روسیه نیز از ادامه پایبندی این کشور به کاهش روزانه تولید 300 هزار بشکه‌ای نفت تا پایان سال 2023 خبر داد.

«الکساندر نوواک» اضافه کرد: تصمیم درباره میزان کاهش داوطلبانه تولید نفت روسیه به صورت ماهانه و با توجه به وضعیت بازار جهانی انرژی گرفته می‌شود.

روسیه و عربستان پیشتر و در نشست 14 خردادماه اوپک پلاس، کاهش داوطلبانه تولید نفت را اعلام کرده بودند و این کاهش تا 14 شهریورماه (5 سبتامبر) ادامه یافت.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها