نخست‌وزیر عراق: در مقابله با تحریم آمریکا، در کنار ایران می‌ایستیم

کد خبر: 1243738

نخست‌وزیر عراق امروز یکشنبه ضمن دیدار با تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی در بغداد بر ایستادگی کشورش در کنار ایران برای مقابله با تحریم آمریکا تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق: در مقابله با تحریم آمریکا، در کنار ایران می‌ایستیم

نخست‌وزیر عراق امروز یکشنبه ضمن دیدار با تعدادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی در بغداد بر ایستادگی کشورش در کنار ایران برای مقابله با تحریم آمریکا تأکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در این دیدار که در حاشیه حضور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) صورت گرفته است، اضافه کرد که عراق در کنار ملت ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه کشورش به طور کامل در کنار مردم ایران و در برابر اقدامات ظالمانه آمریکا خواهد بود، گفت: ملت ایران پیش از این در بحران‌ها در کنار ملت عراق بودند.

اسپوتنیک به نقل از یک رسانه ایرانی نوشت: السودانی در این دیدار تأکید کرد که حمایت بغداد از ملت ایران در مقابله با تحریم، با وجود فشارهای دولت آمریکا علیه عراق در زمینه‌های اقتصادی و بانکی ادامه دارد.

رویکرد بغداد، تقویت روابط منطقه‌ای است

نخست‌وزیر عراق رویکرد دولتش را تقویت روابط همسایگان و کمک به یکپارچگی منطقه‌ای توصیف کرده و تاکید داشت: این مسیر به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، امروز یکشنبه، ۱۰سپتامبر تاکید کرد که دولت بغداد مسیری را دنبال کرده که براساس تقویت روابط و روند یکپارچگی منطقه‌ بنا شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر در بیانیه‌ای اعلام کرد که او امروز از هیأت مجلس شورای عربستان سعودی به ریاست «ابراهیم محمد القناص» استقبال کرده است.

القناص رئیس کمیته دوستی عراق و عربستان در مجلس ریاض است و به همراه سفیر سعودی در بغداد به دیدار نخست‌وزیر عراق رفته است.

السودانی ضمن خوش آمدگویی به هیأت سعودی، بر اهمیت استمرار و تحکیم روابط دو کشور برادر در تمامی سطوح و تحکیم مشارکت‌های اقتصادی و تجاری و روابط تبادل فرهنگی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دولت ما از بدو انجام وظایف خود، راه تقویت روابط و یکپارچگی منطقه‌ای را در پیش گرفته است، رویکردی که هدف آن اتحاد برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌هایی است که منطقه و ملت‌های برادر و دوست ما از سر می‌گذرانند.

السودانی با تاکید بر هماهنگی مواضع و ایجاد روابط نزدیک با همه کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: بغداد به عرصه‌ای برای یافتن راه‌حل و منافع مشترک تبدیل شده است؛ این مسیر به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

هیأت سعودی نیز در این دیدار، مراتب قدردانی عربستان از مسیر روابط با عراق را اعلام و ابراز امیدواری کرده که مشارکت بغداد و ریاض در پروژه‌های توسعه پیشنهادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عراق افزایش پیدا کند.

نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار دو روز گذشته‌اش (جمعه، ۸ سپتامبر)، با اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی، میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی را، بدون پرداختن به جزئیات بیشتر تایید کرده بود. او همچنین تاکید کرده بود که عراق به صورت تمام قد در کنار مردم ایران و علیه تحریم‌های ظالمانه ایستاده است.

عراق یکی از کشورهای میانجی‌گر میان ایران و عربستان سعودی بود؛ به طوری که بغداد میزبان برگزاری چندین دور مذاکره میان دو طرف بود و تلاش‌هایش در کنار چند کشور دیگر، منجر به امضای توافق ازسرگیری روابط تهران و ریاض در پکن شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها