کمپین نهادهای یهودی در آمریکا برای تحریم ای‌پک

کد خبر: 1243967

برخی نهادهای یهودی در آمریکا کمپینی را برای تحریم گروه فشار سیاسی حامی رژیم صهیونیستی به راه انداخته و تاکید کردند این گروه نه تنها از افراط‌گرایی علیه فلسطینی‌ها بلکه از افراط‌گرایی در آمریکا حمایت می‌کند.

کمپین نهادهای یهودی در آمریکا برای تحریم ای‌پک

برخی نهادهای یهودی در آمریکا کمپینی را برای تحریم گروه فشار سیاسی حامی رژیم صهیونیستی به راه انداخته و تاکید کردند این گروه نه تنها از افراط‌گرایی علیه فلسطینی‌ها بلکه از افراط‌گرایی در آمریکا حمایت می‌کند.

خبرگزاری «وفا» فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که برخی نهادهای حامی مساله فلسطین کمپینی را در آمریکا برای تحریم گروه فشار سیاسی حامی رژیم صهیونیستی (ای‌پک) راه‌اندازی کردند.

در این کمپین که با همکاری نهادهای فلسطینی-آمریکایی راه‌اندازی شد، از اقلیت یهودی خواسته شده لابی ای‌پک را تحریم کنند.

این کمپین اعلام کرد که حمایت مالی و سیاسی ارائه شده به کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی، آن را به شریک جنایت آپارتایدی که در حق مردم فلسطین انجام می‌شود، تبدیل می‌کند.

یکی از داوطلبان این کمپین از شیکاگو اظهار کرد: آی‌پک نه تنها از افراطی‌گرایی علیه فلسطینی‌ها بلکه از افراطی‌گرایی در آمریکا نیز حمایت می‌کند.

او  در ادامه گفت: این کمپین ده‌ها شهر آمریکا از جمله شیکاگو، نیویورک، واشنگتن، نیوجرسی، سن‌فرانسیسکو، میلواکی و ایندیاناپلیس را پوشش می‌دهد./ایسنا

موضع مثبت بنی گانتس نسبت به توافق با عربستان

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و یکی از رهبران جناح اپوزیسیون این رژیم حمایت خود را از هرگونه توافق «خوب» برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت صهیونیستی «i۲۴NEWS»، بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی برخلاف یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون این رژیم که مخالفت خود را با هسته‌ای شدن عربستان سعودی به عنوان یکی از شروط عادی سازی روابط میان دو طرف اعلام کرده بود، در سخنانی موضع مثبتی را نسبت به این اتفاق اتخاذ کرد.

گانتس در سخنانی در این باره گفت که اگر چنین توافقی برای رژیم صهیونیستی مفید باشد بدون تردید او از آن حمایت خواهد کرد.

وی در این باره تصریح کرد: خیلی واضح می‌گویم اگر بدانم که چنین توافقی «خوب» است و در راستای منافع اسرائیل باشد، جناح ما از آن حمایت خواهد کرد.

گانتس در ادامه هشدار داد: عناصر تندرو در کابینه اسرائیل حضور دارند و ممکن است این افراد دستیابی به توافق را مختل کنند.

اخیرا صحبت‌ها درباره امضای یک توافق امنیتی احتمالی میان ریاض و واشنگتن که شامل عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان نیز می‌شود، افزایش یافته و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که هسته‌ای شدن خواسته اصلی ریاض برای امضای چنین توافقی است.

با این حال، ریاض درباره این صحبت‌ها سکوت اختیار کرده است. عربستان بارها اعلام کرده بود که حل نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطین باید شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد.

بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله الی کوهن، وزیر امور خارجه این رژیم نیز بارها درباره نزدیکی دستیابی به توافقی برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی سخن گفته‌اند؛ اما اخیرا رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تلاش‌های بی‌وقفه رژیم اشغالگر برای عادی سازی روابط با ریاض طی سال جاری میلادی بی‌نتیجه خواهد بود.

همچنین ریاض بارها تاکید کرده است که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به اجرای طرح صلح عربی بستگی دارد که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان در سال ۲۰۰۲ آن را ارائه کرد و مبتنی بر ایجاد کشور به رسمیت شناخته شده فلسطینی در سطح بین‌المللی و در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی، بازگشت آوارگان و خروج اسرائیل از بلندی‌های اشغالی جولان در ازای به رسمیت شناختن و عادی‌سازی روابط با اسرائیل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها