مایک پنس علیه بایدن

کد خبر: 1244222

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از دولت جو بایدن به خاطر پایان دادن به اشغال افغانستان توسط نظامیان این کشور انتقاد و ادعا کرد، خروج این نظامیان منجر به جسور شدن کسانی که به دنبال آسیب رساندن به واشنگتن هستند شد.

مایک پنس علیه بایدن

«مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی رقابت درون حزبی جمهوریخواهان در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی از بابت خارج کردن همه نظامیان آمریکایی از افغانستان، ادعا کرد بایدن با این خروج فاجعه‌بار «به فداکاری‌ها و خدمات نظامی آمریکا توهین کرد.»

مایک پنس که در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، سمت معاونت او را بر عهده داشت در مصاحبه‌ با شبکه «فاکس نیوز» در بیست و دومین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 ادعا کرد: «باید به شما بگویم این خروج فاجعه‌بار از افغانستان باعث توهین به خدمات و فداکاری‌های نظامیان آمریکایی که از آزادی ما دفاع و سهم خود را در جلوگیری از یک حمله تروریستی بزرگ دیگر به خاک آمریکا در دو دهه گذشته ادا کردند شد.»

پنس که حالا رقیب ترامپ در رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب است همچنین ادعا کرد، خارج ساختن سربازان آمریکایی از افغانستان سبب جسور شدن کسانی که به دنبال آسیب زدن به آمریکا هستند شد.

آمریکا و متحدانش در اکتبر 2001 بعد از حملات 11 سپتامبر دست به مداخله نظامی در افغانستان و اشغال این کشور زدند. آمریکا بعد از 20 سال جنگ در افغانستان، آخرین سربازش را در 31 اوت 2021 (9 شهریور 1400)  از افغانستان خارج کرد.

این انتقاد های مایک پنس از بایدن در حالی مطرح شدند که کاخ سفید فروردین ماه امسال گزارش خود را درباره مدیریت فاجعه بار خروج آمریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ توسط دولت بایدن منتشر کرد. طبق خلاصه‌ای که از این گزارش منتشر شد، دولت بایدن، مکررا دولت دونالد ترامپ را از بابت به آشوب کشیده شدن روند خروج آمریکا از افغانستان مقصر اعلام کرد. دولت بایدن در این گزارش همچنین از دولت ترامپ به خاطر محدود کردن شرایط برای خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرد.

آخرین نظامی آمریکایی که خاک افغانستان را ترک کرد «ژنرال کریس دوناهو» نام داشت و هنگامی که او سوار هواپیمای نظامی برای خروج از کابل شد، دولت سابق افغانستان فروپاشیده و طالبان کنترل این کشور را به دست گرفت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها