«فردا» گزارش می‌دهد؛

خشم پنهان هریس از بایدن / معاونی که به هدف خود نرسید!

کد خبر: 1244674

کامالا هریس به عنوان معاون رییس‌جمهوری، اکنون پس از حدود سه سال حاشیه‌نشینی و عملکرد‌های انتقادآمیزش، تصمیم گرفته در آستانه انتخابات، چهره گذشته خود را ترمیم کند.

خشم پنهان هریس از بایدن / معاونی که به هدف خود نرسید!

گروه بین‌الملل سایت فردا - کامالا هریس در طول سالهای 2021 میلادی تا کنون ، نتوانسته است عملکرد موفقیت آمیزی در کسوت معاون رئیس جمهور آمریکا داشته باشد.نظرسنجی های صورت گرفته در میان طرفداران دوحزب دموکرات و جمهوریخواه نشان می دهد که محبوبیت هریس در برخی ایالات حساس و مهم مانند فلوریدا و اوهایو شدیدا پایین بوده و در ایالات مهم دیگری مانند میشیگان و ویسکانسین نیز اصلا وضعیت خوبی در میان رای دهندگان ندارد. بسیاری از طرفداران حزب دموکرات نیز ترجیح می دهند اگر بنا بر جا به جایی بایدن با نامزدی دیگر جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری2024 باشد، این فرد قاعدتا کامالا هریس نیست! 

این روزها معاون رئیس جمهور آمریکا به نکاتی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره کرده است. هریس در پاسخ به سوال آسوشیتدپرس مبنی بر این که "اگر اتفاقی برای بایدن بیفتد، آیا جانشین او خواهید شد؟" گفت: برای بایدن مشکلی پیش نخواهد آمد اما من به عنوان معاون رئیس جمهور آماده‌ام در صورت نیاز، بار مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده بگیرم.

در این رابطه هر چند که طبق قانون اساسی امریکا در صورت بروز هر نوع مساله‌ای، معاون رییس‌جمهوری امریکا عهده‌دار کاخ سفید خواهد شد، اما مساله مهم برای دموکرات‌های امریکایی، آن‌هم در فاصله یک سال مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ، موضوع چالش‌ها و موانعی است که آن‌ها برای فرستادن بایدن کهنسال  به رقابت‌های انتخاباتی دارند. از یک‌سو نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن به همراه جیمی کارتر نامحبوب‌ترین روسای جمهوری امریکا لقب گرفته‌اند.از سوی دیگر مشکلات جسمی و رفتاری بایدن در طول یک سال اخیر آنچنان تشدید شده که براساس نظرسنجی اخیر آسوشیتدپرس، ۷۷درصد امریکایی‌ها و ۶۹درصد دموکرات‌ها، بایدن را برای اینکه برای بار دوم رییس‌جمهور شود، خیلی پیر می‌دانند.

بدون شک هریس انتظار داشت در همان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، بایدن به دلیل کهولت سن از حضور در مسند قدرت کناره گیری کرده و وی ، در یک روند آسان و بدون نیاز داشتن به برگزاری انتخابات، در  مسند ریاست جمهوری آمریکا قرار گیرد. اما پیروزی آسان و باد آورده دموکراتها در انتخابات میاندوره ای کنگره ( که به دلیل گردش آرای منفی به ضرر ترامپ) رخ داد، بایدن را بر آن ساخت تا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.این بدترین خبر مکن برای هریس محسوبمی شود.  البته مشکل بایدن و دموکرات‌ها تنها مربوط به گاف‌های رفتاری و کلامی او نمی‌شود؛ چراکه رییس‌جمهوری امریکا اکنون با دو معضل پرونده‌های فساد مالی پسرش و استیضاح از سوی جمهوری‌خواهان کنگره نیز مواجه است.در چنین شرایطی، هریس در ماورای ادعای خودمبنی بر وفاداری کامل به بایدن، نگاهی به احتمال کناره گیری رئیس جمهور آمریکا از رقابتهای انتخاباتی دارد. شواهد نشان می‌دهد که بایدن در زمان معاونت ریاست‌جمهوری در دوره اوباما از نام مستعار برای برقراری رابطه با پسرش در معاملات تجاری خارجی استفاده کرده که این موضوع هم یک سند مهم در پیشبرد استیضاح محسوب خواهد شد.کامالا هریس به عنوان معاون رییس‌جمهوری، اکنون پس از حدود سه سال حاشیه‌نشینی و عملکرد‌های انتقادآمیزش، تصمیم گرفته در آستانه انتخابات، چهره گذشته خود را ترمیم کند.با این حال امکان  تحقق چنین مسئله ای بسیار ضعیف می باشد! 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها