زلنسکی در واشنگتن

کد خبر: 1245904

رئیس جمهوری اوکراین برای حصول اطمینان از تداوم کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌یف با جو بایدن دیدار می‌کند.

زلنسکی در واشنگتن

رئیس جمهوری اوکراین برای حصول اطمینان از تداوم کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌یف با جو بایدن دیدار می‌کند.

شبکه خبری «فرانس ۲۴» گزارش داد: ولودیمیر زلنسکی برای حصول اطمینان از تداوم کمک‌های نظامی به کشورش و دیدار با همتای امریکایی وارد واشنگتن شد.

زلنسکی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مسئولان سیاسی این کشور، وارد واشنگتن شده است.

او اعلام کرده است که حصول اطمینان از کمک‌ آمریکا در زمینه پدافند هوایی، اولویت مباحث این دیدارها را تشکیل می‌دهد.

وی در این توئیت همچنین «حمله موشکی تازه و گسترده روسیه» را محکوم کرده است.

زلنسکی همچنین قرار است در کنگره که نمایندگان کمک‌های احتمالی جدید آمریکا در زمینه دفاعی و بشردوستانه آمریکا به اوکراین را در آن به بحث گذاشته اند، حضور یابد.

صبح امروز اولکسی کولبا فرماندار کی‌یف و معاون اجرایی رئیس جمهوری اوکراین در پیامی که در کانال تلگرام منتشر شد، به «حمله موشکی گسترده» شب گذشته روسیه به چندین شهر و کشته شدن دست‌کم دو نفر در خرسون، واکنش نشان داد و نوشت: ماه‌های دشواری در انتظار ماست: روسیه به حملات خود علیه تاسیسات حیاتی و مرتبط با انرژی ادامه می‌دهد.

این در حالیست که لهستان از احتمال قطع کمک‌های خود به این کشور خبر داده است.

شیمون شینکوفسکی ول سک وزیر امور اتحادیه اروپای لهستان چهارشنبه شب گفت: اگر افکار عمومی لهستان به دلیل شکایت اوکراین از ورشو در سازمان تجارت جهانی با ادامه حمایت‌ها از کی‌یف مخالفت کند، ممکن است حمایت خود از اوکراین را متوقف کنیم.

وزارت دفاع روسیه نیز بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دفاع هوایی این کشور ۱۹ حمله پهپادی اوکراین به خاک این کشور را دفع کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها