سفر نخست‌وزیر عراق به روسیه

کد خبر: 1246158

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه با همتای روسی خود روابط دوجانبه روسیه و عراق را مورد بحث و بررسی قرار داده، خبر داد بغداد در حال فراهم کردن مقدمات سفر نخست‌وزیر این کشور به مسکو است.

سفر نخست‌وزیر عراق به روسیه

 «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، امروز (شنبه)، اعلام کرد بغداد در حال فراهم کردن زمینه سفر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور به روسیه طی هفته‌‌های آینده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت خارجه این کشور خبر داد فؤاد حسین و «سرگئی لاوروف» همتای روسی او در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

طبق این بیانیه، دو طرف در این دیدار چشم‌انداز‌ همکاری‌های مشترک و توسعه روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد: «طرف عراقی در حال تکمیل مقدمه‌چینی‌‌های لازم برای سفر محمد شیاع السودانی رئیس هیأت وزیران به پایتخت روسیه -مسکو- طی چند هفته آینده است».

فؤاد حسین در این باره گفت: «گفت‌و‌گوهای دو طرف طی این سفر فرصت مناسبی برای بررسی همکاری‌های دوجانبه در زمینه سیاسی و اقتصادی فراهم خواهد کرد و امکان برگزاری نشست کمیته مشترک عراق و روسیه در حاشیه این سفر وجود خواهد داشت».

براساس این بیانیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار بر اهتمام این کشور به توسعه روابط دوجانبه با عراق تاکید کرده و گفته مسکو چشم‌انتظار سفر محمد شیاع السودانی به روسیه است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها