اخبار جنگ اوکراین | کشته شدن ۵۶۰ نظامی اوکراینی

کد خبر: 1246364

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن حدود ۵۶۰ نظامی اوکراینی و رهگیری ۸ فروند موشک «هیمارس»، انهدام یک فروند بالگرد «Mi-۸» و ۱۵ پهپاد نیروهای کی یف در محورهای مختلف جنگ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

اخبار جنگ اوکراین | کشته شدن ۵۶۰ نظامی اوکراینی

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن حدود ۵۶۰ نظامی اوکراینی و رهگیری ۸ فروند موشک «هیمارس»، انهدام یک فروند بالگرد «Mi-۸» و ۱۵ پهپاد نیروهای کی یف در محورهای مختلف جنگ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از کشته شدن حدود ۵۶۰ نظامی اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف در محدوده عملیات ویژه نظامی روسیه خبر داد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه درباره آمار جنگ در اوکراین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته چهار حمله اوکراین دفع، حدود ۳۰۵ نظامی اوکراینی کشته و ۲ خودروی زرهی، ۷ خودرو نظامی و یک سامانه توپخانه در محور دونتسک منهدم شد.

وی افزود: تجمعات نیروهای اوکراینی در محور «زاپروژیا» بمباران و حدود ۳۵ نظامی این کشور کشته، یک خودروی پیاده نظام، ۳ خودرو زرهی و ۵ قبضه توپ آنها منهدم شد.

به گفته کوناشنکوف، در محور «کراسنی لیمان» هم دو حمله نیروهای اوکراینی دفع و محل تجمعات آنها بمباران شد که طی آن بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و دو خودروی زرهی، دو کامیون کوچک و یک سامانه توپخانه منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که در محور خرسون هم حدود ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و دو دستگاه خودرو، مهمات توپخانه ای و یک انبار مهمات میدانی منهدم شد.

بر اساس گزارش این مقام ارشد روس، طی ۲۴ ساعت گذشته یک فروند بالگرد Mi-۸ اوکراین سرنگون و ۳ فروند موشک ضد رادار HARM و ۸ فروند موشک HIMARS رهگیری و ۱۵ فروند پهپاد نیروهای کی یف نیز توسط پدافند روسیه در مناطق مختلف منهدم شد./مهر

قصد انگلیس برای آموزش ۳۰ هزار سرباز اوکراینی

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ۳۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهد.

به گزارش ایسنا، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس امروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز از قصد این کشور برای آموزش ۳۰ هزار سرباز اوکراینی تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

وی در ادامه گفت که بریتانیا مصمم است به حمایت از اوکراین ادامه دهد و شانه به شانه اوکراینی‌ها بایستد.

وزارت دفاع انگلیس پیش از این در ماه اوت اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نظامی اوکراینی به‌عنوان بخشی از عملیات آموزشی چندملیتی در بریتانیا آموزش دیده‌اند، ازجمله حدود ۱۰۰۰ تفنگدار نیروی دریایی اوکراین که توسط کماندوهای انگلیسی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها