آمریکا: تغییر قابل توجهی در موضع نظامی‌مان در نیجر نداشتیم

کد خبر: 1246595

آمریکا به دنبال اعلام خروج نظامی فرانسه از نیجر اعلان داشت که تغییر قابل توجهی در موضع نظامی واشنگتن در نیجر صورت نگرفته است.

آمریکا: تغییر قابل توجهی در موضع نظامی‌مان در نیجر نداشتیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه گفت که واشنگتن با وجود تغییر حاکمیت در نیجر تغییر قابل توجهی در موضع نظامی خود در این کشور صورت نداده است.

آستین به دنبال اعلام خروج نظامی فرانسه از این کشور آفریقایی، ابراز داشت که آمریکا گام‌های بعدی خود را ارزیابی خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که بیشتر نیروهای نظامی واشنگتن در نیجر که شمار آنها یکهزار نفر است، در اطراف پایگاه هوایی 201 در «اغادیز» (حدود 900 کیلومتری نیامی پایتخت نیجر) مستقر شدند.

نیروهای فرانسوی قرار است تا پایان سال جاری میلادی نیجر را ترک کنند.

آستین با اصرار بر حفظ مهره غربی در حاکمیت نیجر گفت که آمریکا هنوز امیدوار است یک راه حل دیپلماتیک پیدا کند و از حاکمیت محمد بازوم محافظت کنند.

بازوم از زمان کنار رفتن از قدرت توسط نیروهای نظامی جدید که حاکمیت را در دست گرفتند، در بازداشت خانگی است.

« امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به تازگی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: تصمیم گرفتیم به همکاری نظامی خود با نیجر پایان دهیم و نظامیان فرانسوی تا پایان سال میلادی جاری این کشور را ترک خواهند کرد. همچنین سفیر و سایر دیپلمات‌های فرانسه در نیامی طی ساعات آینده نیجر را ترک می‌کنند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر با استقبال از تصمیم پاریس برای خروج نظامیان فرانسوی از این کشور اعلام کرد: این لحظه تاریخی برای نیجر است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها