جنگ اوکراین | روسیه جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را منهدم کرد

کد خبر: 1246746

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای هوافضای روسیه یک جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را در فرودگاهی در نیکولایف منهدم کردند.

جنگ اوکراین | روسیه جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای هوافضای روسیه یک جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را در فرودگاهی در نیکولایف منهدم کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور زاپروژیا، ۲ حمله دفع شد و حدود ۷۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور دونتسک، ۴ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و دشمن حدود ۳۱۰ پرسنل نظامی و ۵ تانک را از دست داده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور کوپیانسک، ۵۰ پرسنل نظامی اوکراینی کشته و ۲ خودرو طی ۲۴ ساعت منهدم شدند؛ همچنین، یک اسلحه خودکششی نیز مورد اصابت قرار گرفت و نابود شد. در محور کراسنولیمانسک، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از ۹۰ نفر در روز هم فراتر رفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور دونتسک جنوبی، تلفات نیروهای مسلح اوکراین طی یک روز بالغ بر ۱۲۰ نظامی کشته و زخمی است. نیروهای هوافضای روسیه یک جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را در فرودگاهی در نیکولایف منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است./مهر

شویگو: اقدامات غرب، اوکراین را به خودکشی سوق می‌دهد

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه در ماه سپتامبر ۱۷ هزار نظامی اوکراینی کشته شدند، گفت ضدحمله رژیم کی‌یف هیچ نتیجه‌ای نداشته ولی غرب به تسلیح آن ادامه می‌دهد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره روند عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس گفت که نیروهای اوکراینی از زمان آغاز عملیات تهاجمی خود موسوم به ضدحمله، متحمل خسارات و تلفات بسیار سنگینی شده‌اند.

شویگو طی سخنرانی در مراسم دیدار با فرماندهان نظامی روسیه اظهار داشت: « نیروهای روسی به اقدامات فعال خود در منطقه عملیات ویژه برای شکست دشمن ادامه می‌دهند. نیروهای مسلح اوکراین متحمل خسارات سنگین در سراسر خط مقدم در نتیجه هدف‌گیری مؤثر نیروهای روسی می‌شوند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه فقط در ماه سپتامبر بیش از ۱۷ هزار نظامی اوکراینی کشته و بیش از ۲.۷ هزار قبضه سلاح و تجهیزات نظامی منهدم شدند، توضیح داد: « اگرچه ضدحمله اوکراین هیچ نتیجه قابل توجهی نداشته اما سران کشورهای غربی هنوز باور دارند که ارسال تسلیحات راه رسیدن به صلح است».

این مقام نظامی روس تصریح کرد: « اقدامات نابخردانه غرب و دست‌نشانده‌های آنها در کی‌یف صرفا اوکراین را به سمت خودکشی سوق می‌دهد. آمریکا و متحدانش به تسلیح ارتش اوکراین ادامه می‌دهند و رژیم کی‌یف با فرستادن سربازان آموزش‌ندیده به حملات بی‌معنی، آنها را قتل عام می‌کند».

طبق این گزارش، شویگو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: « وزارت دفاع روسیه برای افزایش ظرفیت رزمی نیروهای مسلح، از جمله تامین امنیت سلاح‌های مدرن و بهبود آموزش تلاش می‌کند».

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، تعداد افسران در حوزه نظامی جنوب ۱۱ هزار نفر و تعداد پرسنل نظامی قراردادی ۳۰ هزار نفر افزایش یافته، ادامه داد: «نیروهای حوزه نظامی جنوب، در سال جاری ۵.۵ هزار واحد سلاح و تجهیزات مدرن دریافت خواهند کرد».

طبق این گزارش، شویگو اضافه کرد: « روسیه در حال افزایش آموزش‌های عملیاتی و رزمی در شرق کشور برای حفاظت از منافع خود در برابر گام‌های جدید آمریکا و متحدانش در منطقه آسیا و اقیانوسیه است».

به نوشته اسپوتنیک، وی درباره تقویت منطقه نظامی شرق ارتش روسیه نیز گفت: « منطقه نظامی شرق در حال بهبود ساختار رزمی خود است و تا پایان سال ۱.۲ هزار واحد سلاح مدرن دریافت خواهد کرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها