آمریکا خواستار فشار شورای امنیت بر طالبان شد

کد خبر: 1246974

نماینده آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت خواست برای تغییر وضعیت در افغانستان، طالبان را تحت فشار قرار دهد.

آمریکا خواستار فشار شورای امنیت بر طالبان شد

نماینده آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت خواست برای تغییر وضعیت در افغانستان، طالبان را تحت فشار قرار دهد.

رابرت وود، نماینده آمریکا روز گذشته(سه‌شنبه چهارم مهر) در نشست شورای امنیت، از اعضای این شورا خواست به دلیل نقض حقوق‌بشر و آغاز گفتگوهای سیاسی، برطالبان فشار بیاورند؛ او گفت که حتی کشورهای اسلامی نیز با سیاست‌های طالبان مخالف‌اند.

روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل برای چندمین بار در دو سال گذشته جلسه ویژه‌ای درباره وضعیت افغانستان برگزار کرد.

نماینده آمریکا در این نشست گفت که طالبان برای ادامه سیاست‌های خود هیچ توجیهی ندارد و حتی کشورهای اسلامی نیز با سیاست‌های این گروه در افغانستان مخالف‌اند. او از اعضای شورای امنیت خواست که بر طالبان فشار بیاورند.

رابرت وود گفت: «شورای امنیت باید بر طالبان فشار بیاورد تا گفتگوی جدی را با مردم افغانستان آغاز کند و باید از خواست‌های مردم حمایت شود».

به گفته رسانه‌ها اعضای شورای امنیت در دو سال گذشته بارها درباره وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند، اما درباره اعمال فشار بر طالبان اختلاف نظر دارند. چین تنها عضو دائمی این شورا است که با فرستادن سفیر به کابل، روابط خود را با این گروه ارتقا بخشیده است.

در همین راستا نماینده فرانسه نیز در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت گفت که وضعیت افغانستان روز تا روز وخیم می‌شود. وی از آنچه سرکوب سیستماتیک مردم و سلب حقوق زنان توسط طالبان خواند، انتقاد کرد.

نماینده فرانسه ضمن نگران‌کننده خواندن وضعیت امنیتی در افغانستان، گفت: «وضعیت امنیتی خیلی نگران‌کننده است. گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده در افغانستان پناهگاه یافته‌اند. ما وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم»./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها