ادعای نتانیاهو: ایران مسئول مستقیم موج تروریسم در کرانه باختری است

کد خبر: 1248300

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه ناکامی این رژیم برای کنترل شرایط کرانه باختری، ایران را عامل اصلی ناآرامی‌ها در این منطقه دانست.

ادعای نتانیاهو: ایران مسئول مستقیم موج تروریسم در کرانه باختری است

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه) در واکنش به زخمی شدن پنج نظامی این رژیم در درگیری‌های بامداد امروز، ایران را مسئول ناآرامی‌ها در کرانه باختری معرفی کرد.

به نوشته وبگاه معا، او با اشاره به درگیری‌های شدید بامداد امروز در اردوگاه «طولکرم» در شمال کرانه باختری مدعی شد: «ارتش به کار قاطع خود برای پاکسازی لانه‌های مقاومت در کرانه باختری ادامه خواهد داد».

نتانیاهو همچنین گفت: «می‌بینیم که ایران مسئول مستقیم موج تروریسم در کرانه باختری است و عملیات‌های استشهادی را تشویق و تأمین مالی می‌کند؛ ما با اراده بیشتری با این پدیده مبارزه خواهیم کرد».

ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج نفر از نیروهای یگان مرزی در درگیری‌های بامداد در طولکرم زخمی شدند که حال سه نفر از آنان وخیم است.

کرانه باختری این روزها همزمان با عید یهودیان موسوم به عید «سوکوت» در اوج التهاب و تنش به سر می‌برد و همزمان با یورش صدها نفری روزانه شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها نیز به میزان عملیات‌های خود افزوده‌اند.

در این میان نظامیان اشغالگر قدس از بامداد تا صبحگاه امروز با یورش به اردوگاه طولکرم و بلاطه با جوانان فلسطینی درگیر شدند، در بخش شرقی شهر نابلس نیز درگیری‌های شدیدی در نیمه شب امروز گزارش شده است. در ورودی اردوگاه طولکرم این درگیری‌ها شدید گزارش شده، به طوری که صدای تیراندازی و انفجار و دود غلیظ منطقه را فرا گرفته بود.

گردان‌های «عز الدین القسام» شاخه نظامی حماس نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که نیروهای این گروه مقاومت در ورودی اردوگاه طولکرم در کمین نظامیان صهیونیست نشسته و آن‌ها را با رگباری از گلوله و بمب‌های دست ساز هدف قرار دادند. عزالدین القسام همچنین گفت که نیروهای مقاومت فلسطینی اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی از اردوگاه کردند.

در این راستا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی گفت که عملیات نیروهای حماس در شمال کرانه باختری باید زنگ هشدار جدی برای نهادهای امنیتی رژیم تل آویو باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها