پارلمان اروپا جمهوری آذربایجان را به پاک‌سازی نژادی متهم کرد

کد خبر: 1248331

پارلمان اروپا جمهوری آذربایجان را به پاک‌سازی نژادی در حق ارامنه ساکن منطقه قره باغ متهم نمود.

پارلمان اروپا جمهوری آذربایجان را به پاک‌سازی نژادی متهم کرد

به نقل از المیادین، پارلمان اروپا شرایط موجود در منطقه قره باغ را مورد بررسی قرار داد و جمهوری آذربایجان را به پاک‌سازی نژادی ساکنان ارمنی این منطقه متهم کرد.

اعضای پارلمان اروپا در جلسه امروز خود آنچه تهدیدها و خشونت‌های اعمال‌شده از سوی نظامیان جمهوری آذربایجان خواندند را به شدت محکوم کردند. همچنین این نهاد اروپایی در این جلسه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که باکو را تحریم کنند.

پیشتر «تیگران بالایان» نماینده ارمنستان در اتحادیه اروپا نیز از بروکسل خواست تا جمهوری آذربایجان را به دلیل عملیات نظامی در منطقه قره باغ تحریم کند.

دیپلمات ارشد ارمنستان در اروپا همچنین هشدار داد که باکو به زودی به کشور ارمنستان نیز حمله خواهد کرد، مگر اینکه کشورهای غربی اقدام قاطعانه‌ای در مقابل جمهوری آذربایجان انجام دهند.

بالایان تاکید کرد که کشورهای غربی می‌توانند در مقابل جمهوری آذربایجان از طریق تعیین سقف قیمت نفت و گاز جمهوری آذربایجان و تعلیق مذاکرات اتحادیه اروپا برای روابط نزدیکتر با باکو اقدام کنند. این دیپلمات ارمنستانی همچنین از غرب خواست تا کمک های امنیتی را در اختیار ارمنستان قرار دهد.

گفتنی است در پی عملیات اخیر نظامی ارتش جمهوری آذربایجان در قره باغ، که با کشته شدن ۱۹۲ نظامی آذربایجانی و بیش از ۲۰۰ نفر ارمنی همراه شد، مقامات جمهوری آذربایجان از ادغام این منطقه در اراضی این کشور خبر داده، اما اعلام کرده‌اند که حقوق ارامنه را حفظ خواهند کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها