واکنش مقامات روسیه به عملیات «طوفان الاقصی»

کد خبر: 1248592

مقامات روسیه به عملیات امروز «طوفان الاقصی» از سوی مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس واکنش نشان دادند.

واکنش مقامات روسیه به عملیات «طوفان الاقصی»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه ای در واکنش به انجام عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» اعلام کرد: مسکو جدی‌ترین نگرانی خود از وخامت اوضاع در منطقه و درگیری میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل را ابراز می دارد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: روسیه از طرف‌ ها می‌ خواهد تا آتش‌ بس برقرار کنند، خشونت را کنار بگذارند و روند مذاکره را با کمک جامعه بین‌ المللی برقرار کنند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: مسکو تشدید تنش در منطقه درگیری میان فلسطین و (رژیم) اسرائیل را نتیجه عدم پایبندی به قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت می داند.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این ارتباط اعلام کرد که این درگیری با توسل به زور حل نشده و می تواند منحصراً از راه های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد که مسکو خواستار آتش بس فوری میان فلسطین و اسرائیل است.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم در این خصوص به اسپوتنیک گفت، که روسیه در تماس با اسرائیل و فلسطین خواستار آتش بس فوری بین طرفین شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: تشدید تنش های کنونی وضعیت بسیار خطرناکی است. طرفین باید به میز مذاکره بازگردند.

امروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌ های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌ های اشغالی شلیک کردند.

تصاویر فرار صهیونیست‌ ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌ های اسرائیلی در پاسگاه‌ های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ ها دارد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها