واکنش های بین الملل به عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1248594

دمشق به عملیات طوفان الاقصی که امروز مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد، واکنش نشان داد.

واکنش های بین الملل به عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی

دمشق به عملیات طوفان الاقصی که امروز مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد، واکنش نشان داد.

به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه به عملیات طوفان الاقصی واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: گروههای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی ضد رژیم نژاد پرست صهیونیستی، حماسه جدیدی در راستای حقوق ثابت و غیرقابل تصرف فلسطین، خلق کردند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این دستاورد درخشان ثابت می کند که تنها راه برای دست یابی به حقوق مشروع ملت فلسطین مقاومت در همه اشکال آن است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه اقدامات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین را محکوم می کند. واکنش مقاومت، حق ملت فلسطین در برپایی تشکیل کشور مستقل در اراضی خود را ثابت می کند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوریه بر حمایت خود از ملت فلسطین و مبارزان آن علیه تروریسم رژیم صهیونیستی تاکید دارد. فلسطین به پیروزی نزدیک می شود./مهر

 عمان خواستار مداخله فوری جامعه بین‌المللی در تحولات فلسطین شد

وزارت خارجه عمان در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» با انتشار بیانیه‌ای، ضمن دعوت طرف‌های درگیر به خویشتن‌داری، خواستار دخالت فوری جامعه بین‌المللی برای توقف تنش‌ها شد.

وزارت خارجه عمان امروز، شنبه ۷ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای به عملیات «طوفان الاقصی» واکنش نشان داده و از رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خواست تا حداکثر خویشتنداری را رعایت کردت و از از غیرنظامیان حفاظت کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عمان، در این بیانیه همچنین آمده است: «جامعه بین‌المللی و طرف‌های جهانی که از تلاش‌ها برای از سرگیری روند صلح حمایت می‌کنند، باید فوراً در جهت توقف تشدید تنش‌ها مداخله کنند و به قواعد حقوق بین‌الملل متوسل شوند».

 «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان نیز درباره تحولات امروز فلسطین پیامی صادر، و از «مقاومت فلسطینی‌ها»  در مقابل نیروهای اشغالگر صهیونیستی طی عملیات نظامی طوفان الاقصی قدردانی کرد.

 اذعان رسمی صهیونیست‌ها به کشته شدن 40 اسرائیلی

رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که تا این لحظه، 40 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 700 نفر در شهرکهای صهیونیستی اطراف نوار غزه زخمی شده‌اند.

اذعان رسمی صهیونیست‌ها به کشته شدن 40 اسرائیلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری وابسته به رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز شنبه به افزایش تلفات نظامیان و غیر نظامیان این رژیم در جریان عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت اذعان کردند.

رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که تا این لحظه، 40 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 700 نفر در شهرکهای صهیونیستی اطراف نوار غزه زخمی شده‌اند.

این رسانه اسرائیلی همچنین گزارش داد که درگیریها به شدت در شهرکهای کیسوفیم، یئیری، اوفاکیم، ایرز و سدیروت در جریان است.

منابع رسانه‌ای غربی و رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش به نقل از منابع خبری در فلسطین اشغالی خبر دادند که تلفات این رژیم در حملات نیروهای مقاومت نوار غزه رو به افزایش است.

صبح روز شنبه (امروز) بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارش خود به نقل از منابع اورژانس رژیم صهیونیستی خبر داد، حداقل ۲۲ نفر از صهیونیست‌ها در حملات امروز کشته شدند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»،  یک مقام ارشد امدادی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی اسرائیلی اعلام کرد که شمار تلفات صهیونیست‌ها «بیش از ۲۲ نفر» است.

پیش از عمان، وزارت خارجه قطر هم از جامعه بین‌الملل خواست که فورا تل‌آویو را به متوقف‌سازی تخلفاتاش، احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق تاریخی مردم فلسطین  ملزم کنند و اجازه ندهند این رژیم به بهانه این رویدادها جنگ نابرابر جدیدی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه به راه بیندازد.

وزارت امور خارجه عربستان هم با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که ریاض تحولات و اوضاع بی‌سابقه فلسطین و درگیری گروه‌های فلسطینی با نیروهای اشغالگران اسرائیلی را دنبال کرده و خواستار «توقف فوری تنش»، «محافظت از غیرنظامیان» و «خویشتن‌داری» در فلسطین اشغالی شد.

تاکنون کشورهای سوریه، عراق، لبنان و جنبش‌های اسلامی حزب‌الله، انصارالله یمن و تمام جناح‌های مقاومت عراق از عملیات طوفان الاقصی حمایت کرده و بار دیگر بر حمایت‌شان از آرمان قدس تاکید کردند‌.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح امروز، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد. همزمان با این حمله، نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند. طی درگیری‌ها ۴۰ اسرائیلی کشته و بیش از ۷۰۰ شهر‌ک‌نشین دیگر زخمی شدند.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام امروز درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران، اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

 اندیشکده بروکینگز: آمادگی نظامی حماس حیرت انگیز است

سردبیر بخش خاورمیانه اندیشکده معتبر آمریکایی اذعان کرد که کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اسرائیل را غافلگیر کرد.

سردبیر بخش غرب آسیای اندیشکده معتبر «بروکینگز» اذعان کرد که آمادگی  کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حیرت انگیز است.

به گزارش منابع خبری، «ناتان ساکس» میر مسئول بخش خاورمیانه اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:« در حمله غافلگیرانه گسترده حماس به اسرائیل در صبح شنبه دهها نیروی حماس زیر پوشش هزاران موشک شلیک شده از غزه به شهرها و روستاهای اسرائیل نفوذ کردند.»

بیانیه گردان‌های قسام درباره رویدادهای نبرد «طوفان الاقصی»

گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) بیانیه‌ای را درباره رویدادهای نبرد «طوفان الاقصی» صادر کرد.

 به نقل از سما، گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) بیانیه‌ای را درباره رویدادهای رخ‌داده و جاری نبرد «طوفان الاقصی» که از صبح امروز آغاز شده است صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در سایه پوشش پرتعداد موشکی و هدف‌قراردادن سامانه‌های فرماندهی و کنترل دشمن مبارزان گردان‌های قسام توانستند از خطوط دفاعی دشمن عبور کنند و حمله‌ای هماهنگ را همزمان در ۵۰ موضع یگان غزه ارتش اسرائیل و منطقه جنوبی ارتش رژیم اشغالگر به انجام برسانند. در نتیجه این حمله خطوط دفاعی این یگان در هم شکست.

گردان‌های قسام در ادامه بیان کرد: مبارزان ما همچنان در حال مبارزه در ۲۵ موضع هستند و نبردهای کنونی در پایگاه «رعیم» که مقر فرماندهی یگان غزه ارتش اسرائیل است جریان دارد.

از سوی دیگر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام در واکنش به بمباران برج «فلسطین» در مرکز غزه، اعلام کرد که تل‌آویو باید منتظر واکنش مقاومت که این منطقه را به لرزه در خواهد آورد باشد.

گفتنی است امروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

بر اثر اقدام شجاعانه مبارزان مقاومت و اجرای عملیات طوفان الاقصی بیش از ۱۰۰ شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند که حال ۱۰۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. همچنین برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که تا این لحظه ۱۶۳ اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی به اسارت مقاومت فلسطین درآمدند.

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

این کارشناس ارشد بروکینگز نوست:«نیروهای حماس اسرائیل را غافلگیر کردند. این یک جنگ است و منجر به از دست دادن جان بسیاری از افراد خواهد شد.»

ناتان ساکاس در ادامه نوشت: «این سال ۱۹۷۳ نیست نیست، اما شکست اطلاعاتی اسرائیل و آمادگی حماس حیرت انگیز است. روستاهای اسرائیلی ساعت‌ها تحت حملات مداوم حماس قرار دارند و این باورنکردنی نیست.»

سردبیر یک نشریه صهیونیستی به صراحت اذعان کرد که ارتش این رژیم شکست سنگینی را در نبرد با حماس متحمل شده است.

به گزارش منابع خبری، سردبیر نشریه صهیونیستی «جویش کرانیکل» نیز روز شنبه در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم.»

سردبیرجوییش کرانیکل ادامه داد:«این فاجعه فقط شکست اطلاعات اسرائیل نیست. این یک شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده است.»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» خبر داد، یک منبع وابسته به حماس در مصاحبه با رسانه فلسطینی اعلام کرد که بیش از ۵۳ صهیونیست‌ در عملیات امروز (شنبه) نیروهای مقاومت اسیر شدند.

 حزب الله عراق: عملیات طوفان الاقصی، آغاز مرگ رژیم صهیونیستی است

جنبش کتائب حزب الله عراق، به ملت و مقاومت فلسطین و آزادگان جهان، آغاز جان دادن رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و تأکید کرد که این مسئله خود را در جنگ طوفان الاقصی نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش کتائب حزب الله عراق بعد از ظهر امروز شنبه از عملیات نیروهای مقاومت فلسطین موسوم به «طوفان الاقصی» استقبال کرد و آن را نشانه ضعف رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

شبکه خبری العهد به نقل از حزب الله عراق گزارش داد: به ملت و مقاومت فلسطین و آزادگان جهان، آغاز جان دادن رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گوییم که به وضوح امروز خود را در جنگ طوفان الاقصی نشان داد.

منابع خبری وابسته به رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز شنبه به افزایش تلفات نظامیان و غیر نظامیان این رژیم در جریان عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت اذعان کردند.

رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که تا این لحظه، 40 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 700 نفر در شهرکهای صهیونیستی اطراف نوار غزه زخمی شده‌اند.

حزب الله عراق تصریح کرد: اقدام بی‌نظیر نیروهای فلسطینی، قطعا درستی گزینه مقاومت را برای حفظ کرامت ملتها و حفاظت از مقدسات نشان داد. آنچه قهرمانان طوفان امروز انجام دادند، اقتدار رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

این جنبش با اشاره به اینکه این رژیم، تکنولوژی نظامی و جاسوسی پیشرفته‌ای در اختیار دارد، شکست صهیونیستها را دلیل قاطعی بر لزوم تداوم مقاومت عنوان کرد.

حزب الله در پایان تأکید کرد، طوفان الاقصی، روحیه مضاعفی برای ملتهای آزاده است و معادلات نظامی را تغییر داد؛ به نحوی که زمنه را برای تحقق بازدارندگی راهبرد جنگ علیه محور صهیونیستی-آمریکایی نشان داد.

صبح امروز، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

بیانیه گردان‌های قسام درباره رویدادهای نبرد «طوفان الاقصی»

گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) بیانیه‌ای را درباره رویدادهای نبرد «طوفان الاقصی» صادر کرد.

 به نقل از سما، گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) بیانیه‌ای را درباره رویدادهای رخ‌داده و جاری نبرد «طوفان الاقصی» که از صبح امروز آغاز شده است صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در سایه پوشش پرتعداد موشکی و هدف‌قراردادن سامانه‌های فرماندهی و کنترل دشمن مبارزان گردان‌های قسام توانستند از خطوط دفاعی دشمن عبور کنند و حمله‌ای هماهنگ را همزمان در ۵۰ موضع یگان غزه ارتش اسرائیل و منطقه جنوبی ارتش رژیم اشغالگر به انجام برسانند. در نتیجه این حمله خطوط دفاعی این یگان در هم شکست.

گردان‌های قسام در ادامه بیان کرد: مبارزان ما همچنان در حال مبارزه در ۲۵ موضع هستند و نبردهای کنونی در پایگاه «رعیم» که مقر فرماندهی یگان غزه ارتش اسرائیل است جریان دارد.

از سوی دیگر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام در واکنش به بمباران برج «فلسطین» در مرکز غزه، اعلام کرد که تل‌آویو باید منتظر واکنش مقاومت که این منطقه را به لرزه در خواهد آورد باشد.

گفتنی است امروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

بر اثر اقدام شجاعانه مبارزان مقاومت و اجرای عملیات طوفان الاقصی بیش از ۱۰۰ شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند که حال ۱۰۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. همچنین برخی منابع عبری زبان اعلام کردند که تا این لحظه ۱۶۳ اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی به اسارت مقاومت فلسطین درآمدند.

 اولاف شولتز: آلمان کنار اسرائیل است

صدر اعظم آلمان با محکوم کردن حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی، از ادامه حمایت از این رژیم خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با موفقیت‌های نظامی شاخه نظامی حماس در عملیات «طوفان الاقصی» علیه نظامیان رژیم صهیونیستی، صدر اعظم آلمان از تل آویو حمایت کرد.

به گزارش منابع خبری، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان عصر شنبه به وقت تهران در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «امروز خبرهای وحشتناکی از اسرائیل می‌رسد. ما عمیقا از شلیک موشک از غزه و تشدید خشونت‌ها شوکه شده ایم. آلمان حملات حماس را محکوم می کند و در کنار اسرائیل می ایستد.»

بر اساس این گزارش، شاخه نظامی حماس روز شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای صهیونیستی انجام داد. صبح امروز، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد.

 به دنبال این حمله، موجی از تحلیل‌های نظامی مطرح شد. سردبیر یک نشریه صهیونیستی به صراحت اذعان کرد که ارتش این رژیم شکست سنگینی را در نبرد با حماس متحمل شده است.

سردبیر نشریه صهیونیستی «جویش کرانیکل» در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم.»

سردبیر جوییش کرانیکل نوشت:«این فاجعه فقط شکست اطلاعات اسرائیل نیست. این یک شکست اطلاعاتی عمیق ناشی از سیاست تحت رهبری ایالات متحده است.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی در شبکه اجتماعی «اکس» به تحولات امروز در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و از رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادعایی حملات امروز مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها را «تروریستی» خواند و افزود: ایمان داریم نظم برقرار خواهد شد و تروریست‌ها شکست خواهند خورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها