مذاکرات «لاوروف» و «ابوالغیط» فردا در مسکو انجام می‌شود

کد خبر: 1248821

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مذاکرات میان «لاوروف» و دبیرکل اتحادیه عرب فردا دوشنبه در مسکو انجام خواهد شد.

مذاکرات «لاوروف» و «ابوالغیط» فردا در مسکو انجام می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مذاکرات میان «لاوروف» و دبیرکل اتحادیه عرب فردا دوشنبه در مسکو انجام خواهد شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که مذاکرات سرگئی لاوروف و دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که محل این دیدار مسکو تعیین شده است.

ماریا زاخارووا در ادامه افزود: با توجه به تشدید درگیری میان فلسطین و اسرائیل این موضوع در اولویت توجه مذاکرات لاوروف و ابوالغیط قرار خواهد داشت.

اتحادیه عرب ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «احمد ابوالغیط»، دبیر کل این اتحادیه امروز یکشنبه به دعوت رسمی «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه عازم مسکو شده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده بود، ابوغیط در این سفر کاری گفت‌وگوهای مفصلی با لاوروف درباره شماری از موضوعات از جمله تشدید تنش‌ها در نوار غزه خواهد داشت.

عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی، این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای این رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت.

بنابر اذعان منابع عبری تنها طی ۲۴ ساعت اخیر در جریان عملیات نظامی مقاومت فلسطین در غزه تحت عنوان طوفان الاقصی دستکم ۶۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

همچنین ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود شده اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها