افزایش شمار شهدای فلسطینی

کد خبر: 1249101

منابع بیمارستانی فلسطین دوشنبه شب تأیید کردند که در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۶۸۷ تن به شهادت رسیدند.

افزایش شمار شهدای فلسطینی

منابع بیمارستانی فلسطین دوشنبه شب تأیید کردند که در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۶۸۷ تن به شهادت رسیدند.

به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه همچنین اعلام کرد که از این تعداد ۱۴۰ تن کودک و ۱۰۵ زن هستند.

پیش از این شمار شهدای نوار غزه ۵۶۰ نفر اعلام شد.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین شمار مجروحان فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را سه هزار و ۷۲۶ تن اعلام کرد که ۱۰ درصد از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد: دشمن صهیونیستی بر خلاف قوانین بین المللی عامدانه بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و خدمه آن‌ها را آماج حملات خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲۳۸۲ نفر زخمی شده اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که علاوه بر ۵۶۰ شهید در غزه، ۱۶ فلسطینی نیز تا کنون در مناطق مختلف کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که آمار کلی شهدای غزه و کرانه باختری به ۵۷۶ تن رسیده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت د هها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها