۴ فاجعه برای اسرائیل درصورت حمله زمینی به غزه

کد خبر: 1249361

صهیونیست‌ها با موانع بزرگی برای ورود زمینی و‌ اشغال نوار غزه روبه‌رو هستند، تا آنجا که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشته است که حمله زمینی به غزه احتمالا «اسرائیل را با خطری موجودیتی» رو‌به‌رو می‌کند.

۴ فاجعه برای اسرائیل درصورت حمله زمینی به غزه

چهار روز است که رسانه‌های عبری زبان به کمک غرب، طی یک مانور تبلیغاتی و با هدف حفظ روحیه ارتش شکست خورده رژیم صهیونیستی از ‌اشغال دوباره نوار غزه سخن می‌گویند. رصد تحولات میدانی نیز حاکی از برخی تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در پشت مرزهای غزه است. معاریو تعداد نیروهای حاضر در پشت مرزهای غزه را تا 100 هزار نفر اعلام کرده و همزمان افزوده است که 300 هزار نیروی ذخیره دیگر نیز فراخوانده شده‌اند.

بارسنگین شکست بی‌سابقه رژیم صهیونیستی از یک گروه مقاومت باعث شده تا فشار زیادی روی رهبران تل‌آویو برای ورود زمینی به نوار غزه و ‌اشغال دوباره آن وجود داشته باشد. این در حالی است که صهیونیست‌ها حتی در چهارمین روز موفق به کنترل کامل اوضاع در مناطق جنوبی نشده‌اند و همچنان درگیری‌ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی در جنوب رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

نقشه درگیری‌های روز سه‌شنبه نشان می‌‎دهد که درگیری‌ها در مناطقی از حومه شهر سدروت ادامه یافته و در مناطق دیگری نیز این زدوخوردها جریان داشته است. براساس گزارش‌های میدانی، ۷۵ درصد از شهرک‌نشینان اطراف نوار غزه و شهرک‌های شمال فلسطین ‌اشغالی به تل‌آویو و مناطق اطراف آن ‌گریخته‌اند و همه شهرک‌های این مناطق تقریباً خالی شده است.

با این حال به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها با موانع بزرگی برای ورود زمینی و ‌اشغال نوار غزه روبه‌رو هستند، تا آنجا که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت حمله زمینی به غزه ممکن است که «اسرائیل» را با خطری موجودیتی رو‌به‌رو کند. در عین حال مهم‌ترین موانع ورود زمینی صهیونیست‌ها به نوار غزه را در موارد ذیل می‌توان بررسی کرد:

تلفات گسترده به دلیل پیچیدگی جنگ شهری: نوار غزه یک منطقه بسیار متراکم با ساختمان‌ها و آپارتمان‌های چندین طبقه است. مهم‌ترین‌ بخش‌ نوار غزه‌ ‌ شهر غزه‌ است‌ که‌ حدود ‌600 هزار نفر جمعیت‌ دارد و از نظر تراکم‌ جمعیتی‌ متراکم‌ترین‌ شهر جهان‌ است‌. دو شهر رفح‌ و خان‌ یونس‌ هم از دیگر شهرهای‌ مهم‌ این‌ منطقه‌ هستند که این شهرها نیز از نظر تراکمی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. خیابان‌‎ها و کوچه‌ها تو در تو باعث می‌شود که در عمل پیشروی زمینی برای ادوات نظامی و‌ تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی عملی نباشد. از سوی دیگر، کمین‌گیری تک تیراندازان مقاومت در ساختمان‌ها و مناطق متراکم باعث می‌شود که حجم تلفات صهیونیست‌ها در صورت ورود زمینی به غزه بسیار گسترده و زیاد باشد. لذا ارتش رژیم صهیونیستی در صورت ورود به غزه، باید خود را با حجم زیادی از تلفات در نتیجه پیچیدگی جنگ شهری در غزه آماده کند.

اسرای صهیونیست: اسرای صهیونیستی که در اختیار نیروهای مقاومت فلسطین قرار دارد، برگ برنده فلسطینی‌هاست. ورود زمینی به نوار غزه باعث خواهد شد تا جان و زندگی اسرا نیز در خطر قرار گیرد. ارتش رژیم صهیونیستی تعداد اسرای در دست فلسطینی‌ها را 100 نفر اعلام کرده، اما منابع دیگری شمار اسیران اسرائیلی در نوار غزه را تا 350 نفر اعلام کرده‌اند. از طرف دیگر همچنان صدها نفر مفقود هستند و احتمال این که تعداد اسرای صهیونیستی افزایش یابد، بسیار زیاد است. خانواده‌های اسرای اسرائیلی نگرانی زیادی از جان بستگان خود دارند و خواستار حفظ جان و حیات اسرا در نوار غزه هستند، لذا ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه جان اسرای این رژیم را با خطر زیادی رو‌به‌رو می‌کند و خانواده‌های اسرا مخالف به خطر ‌انداختن جان بستگان‌شان هستند.

فشارهای جهانی: ورود زمینی صهیونیست‌‎ها به نوار غزه همچنین برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل درباره فلسطین است. نظام بین‌الملل همچنان حضور رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را به عنوان ‌اشغالگری می شناسد و ورود ‌اشغالگران به نوار غزه، حجم مخالفت‌های بین‌المللی با اقدامات صهیونیست‌ها را افزایش خواهد داد و ائتلاف جهانی علیه رژیم صهیونیستی تقویت خواهد شد.

تشدید انزوای منطقه‌ای: رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته تلاش زیادی برای عادی‌سازی روابط خود با کشورهای عربی منطقه کرده بود، اما عملیات اخیر نیروهای فلسطینی باعث حمایت گسترده افکارعمومی جهان عرب و همدلی بیشتر شهروندان منطقه با نیروهای مقاومت فلسطین شده است. حتی برخی دولت‌های عربی که در سال‌های گذشته روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده بودند، عملیات و حملات اخیر حماس علیه صهیونیست‌ها را محکوم نکردند و صرفا خواستار خویشتنداری شدند. این موضع سرد کشورهای سازشکار عربی نسبت به اسرائیل بدلیل همدلی جامعه مدنی و افکارعمومی اعراب با مقاومت فلسطین است. در این وضعیت ورود زمینی صهیونیست‌ها به نوار غزه با محکومیت قطعی کشورهای عربی و واکنش خشم‌آلود برخی رهبران عربی همراه خواهد شد، چون جامعه عربی و افکار عمومی شهروندان عرب در کنار مقاومت فلسطین ایستاده است و چه بسا که ‌اشغال غزه کلیه پیمان‌ها و توافقات عادی‌سازی را بی‌اثر کند.‌ اشغال غزه بی‌تردید انزوای صهیونیست‌ها در منطقه را به همراه خواهد داشت و وضعیت سیاسی تل‌آویو در غرب آسیا را از آنچه اکنون است، ضعیف‌تر و منزوی‌تر خواهد کرد.

لبیک کرانه باختری به غزه

همزمان با شکست رژیم صهیونیستی برای کنترل اوضاع در چهارمین روز نبردها در فلسطین، گروه مقاومت عرین‌الاسود در کرانه باختری دعوت محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام برای رویارویی با ‌اشغالگران اسرائیلی را لبیک گفت. این گروه با پیام «لبیک یا اقصی» و «لبیک یا ابا خالد الضیف» خطاب به دشمن ‌اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد: «جهانیان خواهند دید که چه کسی دیگری را محاصره خواهد کرد.»

اتاق عملیات ارتش اسرائیل نابود شد

روز گذشته نیز فرمانده لشگر ۹۸ ارتش رژیم صهیونیستی حقایق دیگری از شکست نیروهای ارتش این رژیم را بر ملا کرد و به روزنامه ‌هاآرتص گفت در عملیات روز شنبه نیروهای القسام اتاق عملیات ارتش ‌اشغالگر در نزدیکیِ غزه به‌طور کامل نابود شده و تمامی نظامیان حاضر در آن کشته شده‌اند. او اذعان کرد: «ضربه مهلکی خوردیم، آنها آمدند و هر که سد راهشان بود را کشتند، بسیاری از غیرنظامیان را هم با خود بردند.» همزمان روز گذشته کشته شدن جانشین فرمانده تیپ ۳۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی درحمله حزب‌الله تایید شد.

رگبار موشکی عسقلان پس از «ضرب‌الاجل» حماس

عصر روز گذشته با پایان یافتن مهلت ضرب‌الاجل گروه مقاومت حماس برای تخلیه شهر عسقلان در رژیم اسرائیل، موشک‌باران این شهر از سوی مقاومت فلسطین از سر گرفته شد. پیش از حمله موشکی، رهبران مقاومت حماس به ساکنان عسقلان هشدار داده بودند که تا ساعت پنج بعدازظهر به‌وقت محلی این شهر را تخلیه کنند. کانال 14 اسرائیل از کشته شدن چند صهیونیست در این حمله موشکی خبر داد. القسام همچنین در بیانیه‌ای هشدار داد که اگر ‌اشغالگران سیاست آواره‌کردن غیرنظامیان را ادامه دهند، طوری به عسقلان حمله می‌کنیم تا ساکنانش کوچ کنند و سپس سراغ شهرهای دیگر خواهیم رفت. تصاویر حاکی از آسیب گسترده به عسقلان است. همزمان منابع عبری زبان اعلام کردند که کماندوهای دریایی قسام از طریق دریا شهر ‌اشغالی عسقلان را مورد حمله قرار دادند. هلیل بیتون روزین خبرنگار صهیونیستی اعلام کرد که حمله موشکی قسام به عسقلان تلفات سنگینی در پی داشته است.

عسقلان شهری ساحلی در کنار دریای مدیترانه است که گروه‌های یهودی آن را در سال 1948‌ اشغال کردند. این شهر حدود 13 کیلومتر از غزه فاصله دارد و تقریبا دارای 130 هزار نفر جمعیت است.

حمله به قلب تل‌آویو

شهر تل‌آویو نیز همچنان آماج موشک‌های و راکت‌های مقاومت فلسطین است و روز گذشته نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به تل‌آویو و منطقه نزدیک به فرودگاه بن‌گوریون در این شهر حمله موشکی کردند. منابع صهیونیستی گزارش دادند که شماری از موشک‌ها به مجاورت فرودگاه صهیونیستی «بن گوریون» در تل‌آویو اصابت کردند. همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند که شهر ‌اشغالی الجلیل هم زیر ضربات موشکی مقاومت قرار گرفته است. از سوی دیگر، پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته از هلاکت «افشالوم یائیر پیرتس» یکی از فرماندهان نیروهای یگان ویژه یمام و سرتیپ «مور شکوری» فرمانده یگان گشتی‌های منطقه جنوبی در درگیری مسلحانه با مبارزان مقاومت در مناطق جنوبی رژیم صهیونیستی خبر داد. بدین‌ترتیب شمار کشته‌های پلیس رژیم صهیونیستی طبق اعتراف منابع رسمی تا این لحظه به 43 نفر افزایش یافته است.

کفگیر به ته دیگ خورد

به نظر می‌رسد که جنگ اوکراین باعث شده تا اروپایی‌ها و غربی‌ها تسلیحات و امکانات زیادی برای کمک به رژیم صهیونیستی نداشته باشند. در همین ارتباط نیز، رسانه آمریکایی آکسیوس فاش کرد که برخلاف اظهارات مقامات برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر آمادگی‌شان برای ارسال تسلیحات لازم برای رژیم صهیونیستی، اما کمک به اوکراین انبارهای مهمات آنها را خالی کرده و آنها قادر به کمک نظامی به رژیم ‌اشغالگر نیستند.

ادامه حمایت‌های جهانی از ملت فلسطین

در ادامه موج حمایت جهانی از نیروهای مقاومت فلسطین، روز گذشته هزاران نفر از مردم اسپانیا با راهپیمایی در خیابان‌های «مادرید»، همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان دادند و خواستار صدور فوری قطعنامه برای احقاق حقوق فلسطینیان شدند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، راهپیمایی‌های گسترده‌ای در مادرید برگزار شد که همبستگی با فلسطین را به نمایش گذاشت و هزاران نفر در این کشور اروپایی در پایتخت‌های خود گردهم آمدند تا خواستار صدور فوری قطعنامه‌ای درخصوص درگیری‌ها در اراضی ‌اشغالی شوند و خواستار احقاق عدالت برای مردم فلسطین شدند. طی چند روز گذشته، راهپیمایی‌های متعددی در استرالیا، شهرهای مختلف آمریکا، اسکاتلند، فنلاند، کانادا، انگلیس و سوئد در حمایت از مردم فلسطین برگزار شده است. البته همزمان برخی کشورهای اروپایی مانع اعلام حمایت شهروندان‌شان از مردم فلسطین شده‌اند و از جمله در بخشی از پاریس پلیس فرانسه مردم حامی مقاومت و فلسطین را با گاز‌اشک‌آور متفرق کرد. این در حالی است که در بخش دیگری از پاریس مردم از برج ایفل با نمای پرچم رژیم صهیونیستی عکس می‌گیرند.

هشدار جدی رهبر انصارالله

روز گذشته همچنین «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی با بیان اینکه مبارزان فلسطینی، پیروزی تاریخی بزرگ و بی‌سابقه را رقم زدند، آمریکا و دیگر کشورهای غربی را شریک مستقیم جنایات ‌اشغالگران صهیونیست معرفی کرد.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که تمام اقدامات و جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین شاهدی بر این حقیقت است که نظام‌های غربی و سران آنها جنایتکار هستند.

به گفته سید عبدالملک الحوثی، از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونیستی تا امروز، سیاست‌ها و جنایاتی که این رژیم مرتکب می‌شود، غرب کافر و آمریکا و انگلیس و جوامع غربی را رسوا کرده است. رهبر انصارالله یمن همچنین هشدار داد که اگر آمریکا مستقیم وارد جنگ فلسطین و اسرائیل شود آماده‌ایم که دخالت کنیم.

افزایش آمار شهدا و مجروحان

شامگاه سه‌شنبه نیز وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدا در نوار غزه به 830 نفر و مجروحان به 4250 نفر خبر داد. در کرانه باختری نیز طی چهار روز گذشته تا شامگاه سه شنبه 19 فلسطینی شهید و 110 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها