مرگ ۲۲ شهروند آمریکایی در عملیات حماس

کد خبر: 1249553

دولت آمریکا مرگ ۲۲ نفر از شهروندان خود را در عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی تأیید کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در حال حاضر مرگ ۲۲ شهروند این کشور در حملات علیه اسرائیل را تأیید می‌کند. او همچنین گفت از ۱۷ شهروند دیگر آمریکایی نیز خبری در دست نیست.

بنا بر گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، در بین ناپدیدشدگان، ۱۵ شهروند آرژانتینی، سه شهروند برزیلی، دو شهروند ایتالیایی، یک ایرلندی، سه کانادایی، دو کلمبیایی، دو شهروند اهل پاناما، دو شهروند پاراگوئه، دو تانزانیایی، چندین آلمانی، ۱۴ فرانسوی، یک نپالی، دو شهروند اهل پرو و هفت فیلیپینی وجود دارد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که شهروندانی از اتریش، چین، مکزیک و فرانسه نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

مقام‌های آمریکایی پیش از این درباره شهروندان این کشور که ناپدید شده‌اند اظهارنظر کرد.  «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (چهارشنبه) که ایالات متحده هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد تمامی آمریکایی های ناپدید شده، به گروگان گرفته شده‌اند یا خیر.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند. وزارت بهداشت فلسطین، امروز (چهارشنبه، ۱۱ اکتبر) اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای پنجمین روز متوالی به ۹۵۰ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، شمار مجروحان حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حملات پیاپی خود به نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار منزل مسکونی و ۱۰ مرکز درمانی را ویران کرده و ۴۸ مدرسه نیز در جریان این حملات آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی نیز اعلام می‌کنند که شمار تلفاتشان در عملیات طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ کشته افزایش یافته است و ۲۴۰۰ صهیونیست نیز در این عملیات زخمی شده و تعداد ۲۰۰ نفر دیگر نیز به شمار مفقودین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی افزوده شده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها