شوک در روز پنجم

کد خبر: 1249578

حماس برای اولین بار از آغاز جنگ، حیفا را با موشک هدف قرار داد. تنش در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی نیز تشدید شد و نفربر ،تانک مرکاوا و برج دیده بانی صهیونیست ها منهدم شد

شوک در روز پنجم

اوضاع امنیتی سرزمین‌های اشغالی لحظه به لحظه پیچیده‌تر می‌شود؛ از جنوب،برخلاف انتظار صهیونیست ها در پنجمین روز جنگ، رزمندگان مقاومت در حال حملات راکتی و موشکی به مناطق مختلف، از مرز تا تل آویو و حیفا هستند و به نظر می رسد از موشک های قدرتمند تر در این حملات استفاده کرده اند.در شمال نیز نیروهای مقاومت چند یگان پهپادی را مامور پرواز پر حجم بر فراز فلسطین اشغالی وخاصه منطقه حساس و امنیتی دیمونا کردند.ارتش صهیونیستی، جز بمباران پر حجم و سر درگم، نتوانسته کار دیگری در این چند روز بکند، اما در مقابل، نیروهای گوناگون جبهه مقاومت هنوز مشت خود را باز نکرده و دشمن حیرت زده را در ابهامی وحشت آفرین فرو برده اند.

دیروز صبح نیز  ویدئوهایی از جنوب لبنان منتشر شد که نشان می‌داد ارتش رژیم صهیونیستی در حال گلوله باران مناطق مسکونی لبنان است. با توجه به این‌که این رژیم تلاش داشته تا مانع از باز شدن جبهه جدیدی در شمال علیه خود گردد اما خوی وحشی‌گری و ساختار فکری   حاکم بر این رژیم   بر این باور است که با حمله و گلوله باران می‌تواند مانع از شلیک طرف مقابل گردد و مانند روزهای گذشته با توپخانه و خمپاره مناطقی از روستاهای جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.حزب ا... لبنان نیز با صدور سومین بیانیه خود درباره تحولات جاری در جنوب این کشور تاکید کرده در پاسخ به جنایت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور یک پست دیده‌بانی ارتش این رژیم را با دو تیر موشک ضد زره کورنت هدف قرار داده که باعث کشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از نظامیان صهیونیست شده است. گفته می‌شود حداقل هفت نظامی صهیونیست در جریان شلیک دو موشک ضدتانک کورنت به برج دیده‌بانی پایگاه ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی کشته و زخمی شده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی با استناد به بیانیه حزب ا... این‌گونه تحلیل کرده‌اند که مقاومت لبنان در حال بالا بردن سطح تدریجی تنش با این رژیم و ورود گسترده‌تر به جنگ با صهیونیست‌هاست. ازسوی دیگر، آلمان و فرانسه می‌گویند در حال ارسال جنگ هواپیماهای ویژه برای منتقل کردن شهروندان خود از فلسطین اشغالی هستند. این در حالی است که برخی خطوط هوایی آمریکایی هم گفته‌اند که تا بیش از یک ماه دیگر تمام پروازهای خود را به تل‌آویو لغو می‌کنند. این موضوع بیانگر فقط یک نکته است: دستگاه‌های اطلاعاتی غربی به این نتیجه رسیدند که نبرد در این محدوده و در این سطح خلاصه نمی‌شود؛ این یعنی آن‌که یا مقاومت به کمک ملت فلسطین خواهد رفت یا آن‌که ملت فلسطین بلایی سر صهیونیست‌ها خواهد آورد که آمریکا ناچار خواهد شد به کمک این رژیم بیاید و پس از آن محور مقاومت با تمام توان مداخله کند همه این برآوردها به ما می‌گوید که با یک تحول مهم روبه‌رو هستیم.

برق تنها  نیروگاه غزه از کار افتاد

پنجمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی در حالی با بمباران شدید و هدفمند مناطق مسکونی و مراکز علمی و پژوهشی و مدارس و حتی مراکز بهداشتی همراه است که دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه از افزایش آمار شهدا به ۱۰۵۵ نفر و آمار مجروحان به ۵هزار نفر خبر داده است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در سایه به اتمام رسیدن سوخت و نبود مستلزمات اولیه، جیره‌بندی در مراکز درمانی آغاز شده است. شرکت تامین‌کننده برق باریکه غزه  نیز اعلام کرد سوخت تنها نیروگاه این منطقه  تمام شده است. غزه که بیش از دو میلیون نفر را در خود جای داده است، چند شبی است که به دلیل بمباران بی‌امان با قطع برق گسترده مواجه شده است به‌طوری‌که بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها مجبور شده اند بدون برق کار کنند. از سوی دیگر «محمود بصل» سخنگوی نهاد دفاع مدنی غزه در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد که رژیم اشغالگر در تجاوزات خود علیه غزه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و مرتکب نسل‌کشی در این منطقه می‌شود. به گفته وی، رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود به غزه از بمب‌های حاوی فسفر استفاده می‌کند و این نسل‌کشی فلسطینیان از سوی اشغالگران درحالی است که کشورهای عربی هیچ واکنشی به این مسئله ندارند. متجاوزان صهیونیست جنایت‌های زیادی مرتکب می‌شوند که آخرین آن‌ها در محله الرمال بود که پیش‌تر محله امنی محسوب می‌شد. از روز دوشنبه، وزیر جنگ و وزیر انرژی اسرائیل با اعلام محاصره کامل باریکه غزه اعلام کردند: غذا، آب، سوخت و برق این منطقه به طور کامل قطع شده است.سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در گفت‌وگو با فاکس نیوز مدعی شد که ارتش این رژیم برای ورود زمینی به نوار غزه آماده می‌شود و البته تمام گزینه‌ها روی میز است. صهیونیست ها از طرفی به بمباران و گلوله‌باران‌ کور غزه و جنوب لبنان مشغول‌اند، از سمتی دیگر ساکنان غزه را تهدید به نابودی کامل می‌کنند، از طرفی اکانت‌های اجاره‌ایشان در حال تهدید ایران هستند و واسطه‌ها هم در حال تهدید سوریه و بشار اسد! یکی از رخدادهای جالب دیروز، اعلام تصرف مجدد مناطق اطراف غزه توسط رژیم و اعلام درگیری مجدد بود. در واقع، یگان‌های رزمی مقاومت با نفوذ و پخش گسترده در منطقه، تبدیل به تیم‌های کمین فعالی شده‌اند که هر لحظه مانند اجل بر سر شهرک‌نشینان چندملیتی نازل خواهند شد.

پیشنهاد مصر برای آتش‌بس ۶ ساعته

در این بین پوتین و اردوغان طی تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی درباره درگیری‌ها بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس فوری را خواستار شدند. همزمان، شبکه خبری العربیه مدعی شده مصر طرحی برای آتش‌بس ۶ ساعته به منظور رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه شده است. دولت تندروی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی قصد حمله زمینی به غزه را دارد اما از این نگران است که حماس در واکنش به این اقدام اسرای صهیونیستی را اعدام کند یا این‌که در عملیات زمینی ناخواسته اسرای اسرائیلی را هم در غزه هدف قرار دهد. بنابراین، در این میان نقش مصر به‌عنوان تنها کشوری که با غزه مرز زمینی دارد، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. توقف عبور و مرور و وخامت شرایط بشردوستانه در غزه، با توجه به شرایط بحرانی و حساس سیاسی و اقتصادی، پرسش‌های فوری و پیچیده‌ای را پیش روی تصمیم‌گیرندگان مصر درباره نقش آن و پیامدهای وخامت اوضاع در نوار غزه گذاشته است و مقامات قاهره اکنون بر سر دو راهی سختی قرار گرفته‌اند که می‌توانند با بازگشایی گذرگاه رفح، به ساکنان غزه که زیر آماج حملات ارتش صهیونیستی هستند کمک کنند، یا این‌که چشمان خود را به روی تحولات فلسطین بسته و در مسیر منافع تل‌آویو گام بردارند.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها